2008 India Deel 2

Reisverslag India 2008 Deel 2.

Dag 22 – Zaterdag 25 oktober 2008.

Zaterdag vroeg naar Bangalore gevlogen waar Hans en Gerda ons stonden op te wachten. ‘s Middags de stad in geweest om nog e.e.a. te kopen. Ze wonen hier erg mooi in een park met allemaal villa’s. ’s Avonds zijn we met z’n vieren gaan eten in de club, aan het zwembad onder de palmen. De hele wijk staat trouwens vol met palmen. Het heet daar dan ook Palm Meadows.

Dag 23 – Zondag 26 oktober 2008 in Bangalore

Vanmorgen even hebben we gezwommen en nog wat aan het zwembad gelegen. Vanmiddag naar een groot hotel geweest om te brunchen. Je zit daar in een grote tuin met allemaal palmen etc. Hier kunnen we het nog wel een tijdje uithouden.

Morgen vertrekken we vroeg naar Ooty om te kijken wat er daar allemaal te beleven valt.

Dag 24 – Maandag 27 oktober 2008. Bangalore – Ooty

Om 7.00 uur zijn we vertrokken om naar Ooty te gaan. Dit is een z.g. Hill Station dat destijds door de Engelsen is gesticht omdat het op deze hoogte (ca. 2.400 meter) in de zomer een stuk koeler is dan in bijv. Mysore.

Rond de middag aangekomen in Ooty. Eerst ingecheckt in het Savoy Hotel en daarna nog de botanische tuin bezocht. Hier waren wij de attractie. Veel Indiërs wilden met ons op de foto. Toch wel leuk als je populair bent.

Botanic Garden in Ooty

Dag 25 – Dinsdag 28.10.2008 – Ooty

Vanmorgen om 9.00 uur de trein genomen naar Coonoor. Dit is een stoomtrein die dit jaar 100 jaar bestaat.

De coupe waarin onze plaatsen waren was natuurlijk al vol, maar met wat discussie konden we toch gaan zitten. We hadden mooi uitzicht omdat dit de laatste coupe van het achterste rijtuig was. De conducteur die achterop de trein zat gaf steeds door aan welke kant de bezienswaardigheden waren. Was een mooie rit van ca. 1,5 uur.

Stoomtrein Ooty – Coonoor

’s Middags met een gids nog een wandeling door de bergen gemaakt van ongeveer 4 uur. Opvallend is, dat als je op ca. 2.500 meter hoogte zit er nog gewoon alles groen is en er nog volop bos is. Heel anders dan in de Alpen.

Ofschoon de temperatuur ruim boven de 20 graden ligt lopen er veel Indiërs met oorwarmers op omdat ze het te koud vinden.

’s Avonds in het Holiday Inn gaan eten. Hier heb je een mooi uitzicht over het dal en zie je de lichtjes van Ooty met het vuurwerk, want het was Diwali (Feest van het licht).

Dag 26 – Woensdag 29.10.2008 – Ooty – Bandipur

Van Ooty de berg af naar het Bandipur National Park. Eerst nog een flink stuk door het Mudumalai N.P. Hier zie je verscheidene apen op de weg.

De Safari Lodge bestaat uit een nieuw aangelegd park met bungalows. Ziet er erg mooi uit. Het programma was als volgt:

13.30 uur Lunch, 15.45 Koffie of thee, 16.15 uur Jeep Safari, 20.00 uur Film over het leven in het park ( wilde honden)en om 20.30 uur Diner

Met de jeep zijn we de jungle ingereden. Wij hadden het geluk dat wij achterin het bakje zaten. Je kon alles goed zien en we hadden plaats genoeg. We hebben enkele olifanten gezien die uit de struiken kwamen maar toch direct weer terug gingen toen ze ons zagen.  Een aantal herten (spotted deers en barking deers) en een groep bisons stonden op het pad voor ons. Mooie gelegenheid om een paar foto’s te maken.  Je kon er behoorlijk dicht bij komen.

Safari in Bandipur N.P. – Bisons

Toen we terug gingen en het bos uitkwamen stond daar ineens een hele grote olifant in de berm. Hij brulde behoorlijk maar bleef wel staan grazen.

Safari in Bandipur N.P. – Olifant

Het werd al behoorlijk donker. Toch nog een weg door het bos genomen waar we nog een grote olifant en twee beren ( moeder en kind) gezien hebben. Ze waren goed te zien in het licht van de lampen van de jeep.

Wel een succes dus deze safari.

Dag 27 – Donderdag 30.10.2008 Bandipur – Mysore – Bangalore.

Om 5.45 uur op voor de thee met biscuits. Daarna een wandeling door de natuur o.l.v. een gids. We zijn aan de overkant van de weg de berg opgelopen. Hier heb je een mooi uitzicht bij zonsopkomst over het dal waarin ook de Safari Lodge ligt. Verder was deze wandeling niet zo schokkend. Wel bomen gezien waarvan de hars gebruikt wordt om o.a. parfum van te maken.

We hoorden later dat degenen die met de jeep nog een safari hadden gedaan ook niets gezien hadden.

In Mysore hebben we een bezoek gebracht aan het Maysore Palace, het paleis van Tipu Sultan en een fort, maar dar was niet veel meer van over. De tempel die daar bij staat was gesloten.

Mysore Palace

Terug in Bangalore hebben we in de club nog wat gegeten en daarna onze koffers gepakt.

Dag 28 – Vrijdag 31 oktober 2008. Bangalore -> Delhi.

In de loop van de morgen eerst nog even wat boodschappen gedaan in het centrum van Bangalore. Ria heeft een jasje laten kopiëren en we waren benieuwd hoe dit geworden was.  Er was wel even de maat genomen maar dit gaf eigenlijk niet zoveel vertrouwen. Het resultaat was echter perfect. Toch leuk als je de winkeltjes ziet waar de Indiërs zelf de boodschappen doen. Heel anders dan de toeristencentra.

Vandaar direct door naar het vliegveld voor de vlucht naar Delhi. We hadden al wel via internet ingecheckt en dus hadden we onze boarding pass al. Wat hiervan het nut is is niet geheel duidelijk, want je krijgt op het vliegveld weer een nieuwe boarding pass. Gelijk geprobeerd om ook in te checken voor de vlucht van Delhi naar Amsterdam dit kon niet via internet) en dit werd meteen gedaan zodat we ook hiervoor een boarding pass kregen. De bagage kon echter niet gelijk door, die moesten we zelf ophalen. Delhi heeft namelijk een International en een Domestic vliegveld. Wij kwamen dus op Domestic aan, moesten onze koffers ophalen en ons melden bij een balie van Jet Airways. Zo gezegd zo gedaan. Al snel kwam er iemand die met ons de koffers van de band haalde en ons naar buiten bracht waar een taxi klaarstond om ons naar International te brengen. Perfect geregeld door KLM.

Op International waren we ook snel ingecheckt. Was binnen een minuut of vijf geregeld. Ook hier kregen we weer een nieuwe boarding pass. Nu nog een paar uur wachten op de vlucht naar Amsterdam.

Dag 29 – Zaterdag 1 november 2008.

In Amsterdam waren we een half uurtje te vroeg aangekomen maar toen we naar buiten gingen kwam Tim net aanrijden. Perfecte timing dus.

(Visited 6 times, 1 visits today)
Dit bericht is geplaatst in cat RV Berichten, Jaar 2008. Bookmark de permalink.