Overwinteren 2019-2020

Reisverslag Overwinteren 2019-2020.

Zondag 10 november 2019 Emmen – Doornik

We gaan eerst naar Haarlemmerliede, naar het bowlingfeestje van Jordy en Johan.

Na afloop, rond 20:15 gaan we over de A4, A15 en A29 naar Antwerpen en vandaar via Gent naar Doornik, waar we willen overnachten op de camperplaats. N50.6044 E3.38167.  Het is gelukkig niet druk dus we kunnen een mooi plaatsje uitzoeken.

Maandag 11 november 2019 Doornik – Oradour sur Glane.

Voordat we de weg op gaan gaan we eerst even tanken. Daarna over de A1 naar Parijs en daarna over de A20/N20 naar Orodour sur Glane.

Het weer wordt steeds slechter. Er is heel veel wind en regen.

In Oradour hebben we eerst even getankt en daarna zijn we naar de camperplaats gereden waar slechts een paar campers staan. N45.93567 E1.02489.

Dinsdag 12 november 2019 Oradour sur Glane – Barriozar (Pamplona).

Omdat het zo koud is hebben we regelmatig de kachel aan. Daarom gaan we in het nabijgelegen plaatsje Saint-Junien  eerst even gas tanken bij de Super U voordat we verder naar het zuiden gaan. Hier hebben ze ook benzine tegen een stuk lagere prijs dan bij de supermarkt in Oradour.

Verder gaat het via de N141 en N20 langs Angouleme en Bordeaux naar de Spaanse grens. Normaliter overnachtten we altijd in Saint Paul les Dax, maar deze keer willen we proberen om ergens over de grens langs de 121A te overnachten bij Oieregi.

Toen we net de afslag 0 over de grens in Spanje wilden nemen stond het verkeer stil. Zo te zien was het in het hele gebied een chaos. Er zal wel iets gebeurd zijn. We konden nog de weg weer op rijden en wilden de volgende afslag nemen. Ook daar stond het verkeer helemaal vast. Beneden bij de afslag en ook aan de overzijde van de weg stond alles muurvast. We hoorden politiewagens. Het leek erop dat we daar nog uren konden staan. Op het laatste moment konden we de snelweg weer op in plaats van de afslag te nemen en zijn we doorgereden over de tol tot de camperplaats in Barriozar, dichtbij Pamplona. N42.84070 W1.66606.

Cp Berriozar

Dit was ook een mooie route met weinig tol. Goed om te weten voor een volgende keer.

Woensdag 13 november 2019 Barriozar – Teruel.

Rond 09:00 uur zijn we weer vertrokken uit Barriozar. Over de N121 en A23 zijn we via Zaragoza naar Teruel gereden. Onderweg even bij het benzinestation bij Monreal del Campo water ingenomen en het vuile water geloosd.

Vlak voor Teruel ligt een vliegveld waar vliegtuigen die niet gebruikt worden in de stalling staan. Mooi gezicht al die vliegtuigen die in de stalling staan. Er staan er heel wat.

Vliegveld Teruel

In Teruel is een camperplaats, mix parking, tegenover de kazerne van de Guardia Civil waar we gaan overnachten. N40.33171 W1.09255. We hebben nog even een rondje gelopen en wat boodschappen gehaald bij de supermarkt.

We stonden met ca. 10 campers waardoor alle plaatsen bezet waren. Goed dat we redelijk vroeg aankwamen.

Donderdag 14 november 2019 Teruel – El Saler (Valencia).

We zijn weer bijtijds vertrokken uit Teruel en waren dus al vroeg op de camperplaats in El Saler bij Valencia. N39.38666 W0.33210. We zijn hier al verscheidene malen geweest.

Na de koffie zijn we op de fiets naar Valencia gereden. Je kunt over een fietspad langs het strand tot in Valencia komen. Toen we er bijna waren begon het te regen. Gelukkig konden we schuilen bij het moderne deel in de oude rivierbedding, het Ciudad de las Artes y las Ciencias.

Ciudad de las Artes y las Ciencias

Gelukkig een kort buitje en al snel konden we verder naar de Gran Via waar we de fietsen altijd parkeren.

We hebben een leuk rondje centrum gelopen en bij Montaditos een paar broodjes gegeten.

Via het fietspad langs het strand zijn we weer terug gereden naar de camperplaats. De eigenaresse van de camperplaats vertelde dat het fietspad afgesloten zou zijn. Bleek dus inmiddels weer open.

Vrijdag 15 november 2019 – El Saler – Cullera.

Vanuit El Saler wilden we even bij Cullera gaan kijken. Daar zijn we vorig jaar ook geweest en het leek ons wel leuk om daar weer een nacht te blijven. N39.16010 W0.24305. We waren er al om half twaalf en hebben de hele middag in de zon gezeten. Er stond wel veel wind maar in de luwte van de camper was het goed uit te houden.. Aan het einde van de middag nog even een stukje over de boulevard en het strand gelopen. Werd fris.

Op het stuk verderop, achter de duinen stonden veeeel campers. Niets voor ons die plek.

Zaterdag 16 november 2019 Cullera.

Omdat het vandaag lekker zonnig was zijn we nog maar een dag in Cullera gebleven. In de loop van de middag nog een rondje door het centrum gelopen.

Zondag 17 november 2019 – Cullera – Javea.

Na de koffie zijn we vertrokken uit Cullera en zijn we naar Javea gegaan. Daar willen we vannacht blijven opdat we morgen bijtijds in Benidorm zijn.

Voor de zekerheid zijn we in Javea nog even langs onze ‘ oude’ plek gereden om te kijken of er daar nog een mogelijkheid was om te staan. Gelukkig was er op het stuk grond bij de nieuwe appartementen nog plaats voor ons. N38.76914 E0.18866. Wel ligt er een berg zand en cement van de bouw een stukje verderop.

Het was lekker zonnig en we hebben de boulevard afgelopen. Er staat een nieuw strandpaviljoen met duikschool langs de zijkant van het strand, langs het kanaal. Daar hebben we onze eerste sangria van dit seizoen  gedronken in de zon.

Toen er in de loop van de middag een camper vertrok zijn we voor de zekerheid toch maar verkast. Hebben we morgen geen last van het eventuele bouwverkeer.

Vanavond zijn we fish and chips gaan eten bij Scallops. Het was er niet druk en het lijkt erop dat het een beetje een aflopende zaak is. Het eten was ook minder.

Maandag 18 november 2019 – Javea – Benidorm.

Na een Engels ontbijt bij Scallops zijn we vertrokken naar Benidorm. Rond de middag waren we op camping Benisol waar we gereserveerd hebben. N38.56011 W0.09833. Er waren nog wat plaatsjes beschikbaar. We hebben Helsinki 19 gekozen. Ligt veel beter in de zon dan de plaats die we gereserveerd hadden. We staan nu een straatje eerder dan vorig jaar. De overburen van vorig jaar staan er ook weer.

Toen we de fietsen van de camper haalden bleek dat we een lekke band hadden opgelopen. Deze dus maar direct geplakt.

Dinsdag 19 november 2019 – Benidorm.

We zijn vanmorgen even naar Albir gereden en hebben bij de Chinees gekeken of ze plakspullen hadden voor de fietsband. Ze hadden het niet dus van de week nog maar eens langs een andere Chinees.

Daarna zijn we naar de Aldi gereden voor een paar boodschappen. Terug op de camping hebben we  de rest van de middag in de zon gezeten.

Woensdag 20 november 2019 – Benidorm.

De zon scheen al vroeg vandaag. Daarom de hele dag bij de camper in de zon gezeten.

Donderdag 21 november 2019 – Benidorm.

Het weer was niet je van het vandaag. Een schraal zonnetje in de ochtend en later kwam de wind en de bewolking weer opzetten en werd het fris.

Het is vandaag weer marktdag bij de rommelmarkt naast de camping. We zijn er even over gelopen maar niets bijzonders gevonden.

Vanmiddag naar Albir geweest en even naar de haven gefietst. Er lagen veel vissersschepen.

Daarna even wat boodschappen gehaald en weer terug naar de camping.

Na een tijdje buiten gezeten te hebben werd het toch erg fris. Later kwam het zonnetje nog even door en zijn we de route naar het station van Alfas del Pi gaan verkennen. Gelijk even bij de muziektent bij het station gaan kijken.

Op de terugweg hebben we de verkorte route genomen langs camping Almafra. Scheelt toch zo’n 2 kilometer.

Vrijdag 22 november 2019 – Benidorm.

We zijn vanmorgen naar Albir gereden om de wandeling naar de vuurtoren te doen. Het weer valt een beetje tegen. Veel wind, erg veel wind.

Bij het ingaan van het nationaal park zagen we diverse auto’s van de Guardia Civil het park binnen rijden. Ook was er tijden de wandeling een helikopter van de G.C. Die alsmaar langs de kust aan het zoeken was. De agenten van de GC liepen ook rond en het was duidelijk dat ze iets of iemand zochten. De helikopter was duidelijk te zien toen wij bij de vuurtoren stonden.  Hij bleef maar rond cirkelen. Toen we eer terug liepen kwam er ook nog een reddingshelikopter aanvliegen. Bij de uitgang van het park stonden nog een paar politieauto’s en auto’s van de brandweer. Er was dus duidelijk wel iets aan de hand.

Toen we weer terug naar de camping reden begon het zachtjes te regenen. Later in de middag brak er een storm los met flinke regenbuien.

Zaterdag 23 november 2019 – Benidorm.

Na de koffie zijn we naar Benidorm gegaan en hebben de boulevards van Levante en Poniente afgelopen. Bij Poniente hebben we nog even iets gegeten bij Montaditos en daarna nog wat boodschappen gehaald bij Vera Cruz. Toen weer terug naar de camping.

Zondag 24 november 2019 – Benidorm.

Vanochtend weer een stralend blauwe lucht met veel minder wind dan gisteren.

Het was de bedoeling om na de koffie naar de markt in Albir te gaan. Helaas bleek dat we bij het wegrijden van de camping opnieuw een lekke band hadden. Deze eerst maar weer vervangen door een geplakt exemplaar van de vorige keer.

Het was inmiddels al zo laat dat we maar in de zon bij de camper zijn gebleven. Na de middag zijn we nog even naar Albir gereden om wat boodschappen te doen.

Tegen half vier zijn we naar Alfas del Pi gereden om naar de muziek in El Estecion te gaan luisteren. Toen wij daar aankwamen bleek het pas om 5 uur te beginnen. We waren er echter al om 15:45 uur. We hebben iets gedronken en zijn toen naar boven richting centrum van Alfas del Pi gereden om te kijken of er ergens een leuk restaurantje was. Vlakbij blijkt er een goed Indiaas restaurant te zijn waar we heerlijk hebben gegeten. Moeten we er in houden voor een volgende keer.

Na het eten hadden we geen zin meer om terug te gaan naar El Estacion en zijn we weer terug naar de camping gereden.

Maandag 25 november 2019 – Benidorm.

Vanochtend in de zon gezeten en hebben voor de lunch iets op de BBQ klaargemaakt. In de loop van  de middag zijn we naar Albir gereden om nog wat boodschappen te doen.

Dinsdag 26 november 2019 – Benidorm.

Vandaag was het opnieuw mooi weer met veel zon.

Vanmiddag zijn we even bij de halte van de tram gaan kijken voor als we eventueel vanuit Alicante met de tram terug gaan. Is eigenlijk vlakbij. Net de weg oversteken en rechtdoor naar boven.

Daarna zijn we even in Alfas del Pi gaan kijken. Plaatsje is niet zoveel bijzonders en ligt tegen een heuvel op, dus altijd klimmen of dalen.

Van 3 tot 6 is er een presentatie van OekoSwiss in El Estacion. Daar krijg je informatie over verwarming middels infrarood. Het blijkt niets voor ons te zijn dus maar weer terug naar de camping.

Woensdag 27 november 2019 – Benidorm.

We zijn in de loop van de ochtend naar de markt in Benidorm gegaan. Het was er erg druk. Voor het horloge van Ria hebben we een nieuwe batterij laten plaatsen en hij doet het weer.

Na de markt zijn we naar het toeristenbureau gegaan en hebben een spoorboekje van de tram opgehaald voor als we onverhoopt een keer naar Alicante willen.

Donderdag 28 november 2019 – Benidorm.

Vrij zonnig vandaag maar er staat wel veel wind.

We zijn toch maar naar het strand van Poniente gereden en hebben daar een paar uur doorgebracht. Het was door de wind veel te fris om het water in te gaan.

Vrijdag 29 november 2019 – Benidorm.

Heel weinig wind vanochtend met veel zon.

We zijn dus opnieuw naar het strand geweest en dit maal hebben we wel gezwommen. In het begin wel wat fris maar als je eenmaal door bent merk je er niets meer van.

Halverwege de middag hebben we het terras van Montaditos weer opgezocht en hebben er iets gegeten.

Daarna via de supermarkt weer terug naar de camping en nog wat in de zon zitten lezen.

Zaterdag 30 november 2019 – Benidorm.

Begin van de middag zijn we naar Albir gereden om daar wat boodschappen te doen.

Later in de middag bij de camper in de zon gezeten en de bbq aangehad.

Zondag 1 december 2019 – Benidorm.

Het was vandaag toch wel aardig weer en we hebben de hele dag buiten zitten lezen.

Tegen vijf uur zijn we naar het voormalige stationnetje van Alfas del Pi gereden waar we wat gedronken hebben. Van vijf tot tien uur spelen hier diverse muzikanten met elkaar. Iedereen die het wil kan meedoen. Was wel leuk voor een uurtje. Daarna in het pikkedonker weer terug  naar de camper gefietst.

Maandag 2 december 2019 – Benidorm.

Het weer wordt weer minder.

We zijn vanmiddag naar Albir gereden en hebben wat foto’s gemaakt bij het strand voor onze opdracht van de fotoclub.

Op de terugweg zijn we bij de Sushi iets gaan eten. Was gezellig druk.

Toen we het restaurant weer verlieten was de hemel zwart van de regenwolken. We zijn terug naar de camping geracet en juist toen we de camping opreden barstte het los.

Gelukkig hebben de buren hier ons wasgoed van de lijn gehaald.

Dinsdag 3 december2019 – Benidorm.

Heel de dag regen en veel wind. Niets aan, maar eind van de week schijnt het beter te worden.

Gedwongen binnen blijven dus.

Woensdag 4 december 2019 – Benidorm.

Opnieuw slecht weer vandaag. We blijven maar binnen en verzamelen foto’s die we in moeten zenden voor de bijeenkomst van 10 december van de fotoclub.

Later in de middag werd het droog en zijn we nog een stukje gaan lopen en hebben nog een tijdje bij de petanque staan kijken. We proberen binnenkort een keer mee te spelen. Om half vier verzamelen, iedere dag behalve zondag.

Donderdag 5 december 2019 – Benidorm.

Er is vannacht heeeeel veeeel regen gevallen. Gelukkig is het vanochtend wel een heel stuk opgeknapt. De zon komt er zelfs door.

Na de koffie zijn we op de fiets naar Albir en Altea gereden. Aan het strand zijn enorme golven en een deel van de weg tussen Albir en Altea staat onder water. De brandweer is bezig om het zand en de stenen van de weg te verwijderen.

We hebben vandaag een leuke route omhoog naar Altea la Vella gereden. Het stijgt flink maar is met de e-bike goed te doen. Altea la Vella is het oorspronkelijke Altea en is een leuk levendig dorpje. We zijn naar de Font del Garroferet gereden maar daar stond helaas alles onder water.

In het dorpje hebben we geluncht bij de Italiaan en zijn daarna terug naar beneden naar Albir gereden. Hier hebben we wat boodschappen gehaald en verf voor de petanque ballen. Ook hebben we er een nieuwe binnenband voor de fiets gehaald.

Vrijdag 6 december 2019 – Benidorm.

Er is vandaag markt in Alfas de Pi. Het is een grote markt met veel van het zelfde, zoals op de meeste markten hier.

Na de markt zijn we richting de camperplaats Costa Blanca gereden die recent weer opnieuw is geopend. De vergunningen schijnen weer verleend te zijn. De plaats ziet er netjes uit maar er stonden slechts een stuk of zes campers. Voor ons heeft Camping Benisol toch de voorkeur. Je hebt grotere plaatsen en de ligging is meer centraal tussen Albir en Benidorm. Als je naar de Cp Costa Blanca wilt zul je toch steeds de berg op moeten fietsen. Alhoewel dat met een e-bike wel te doen is.

Zaterdag 7 december 2019 – Benidorm.

Vandaag is er wel zon maar het is ook deels bewolkt.

Na de koffie zijn we richting Albir gereden en het tunneltje bij de Aldi door de berg op. Aardige route door de bergen en later via de boulevard van Altea weer terug. We zijn gelijk even bij de VVV langs geweest en hebben een paar fiets- en wandelroutes gekregen.

Bij de VVV vertelde men dat er vandaag kerstmarkt is in Altea. We zijn er even gaan kijken. Stelde niet zo veel voor.

Op de terugweg zijn we tong gaan eten bij Domino’s.

Zondag 8 december 2019 – Benidorm.

Het was lekker weer vandaag en we zijn op de camping gebleven. Mooie gelegenheid om een deel van de camper te wassen en in de was te zetten.

Maandag 9 december 2019 – Benidorm.

Ook nu zijn we weer op de camping gebleven en heb ik de rest van de rechterzijde van de camper gewassen en gepoetst.

Later in de middag nog even naar Albir gereden om boodschappen te doen.

Dinsdag 10 december 2010 – Benidorm.

In de loop van de ochtend zijn we met de tram naar Calpe gegaan. Was nog wel een heel eind lopen  vanaf het station in Calpe naar de boulevard. Het was de bedoeling dat we aan de boulevard een Engels ontbijt gingen eten maar daar waren we dus te laat voor. Dit was tot 13:00 uur en wij waren er om 13:45 uur.

We zijn dus op zoek gegaan naar het Indiase restaurant waar we meerdere keren hebben gegeten, maar dat blijkt niet meer te bestaan. Echter, een stuk verder aan de boulevard is nog een Indiaas restaurant, dus die hebben we maar genomen. Het eten was uitstekend.

Na het eten zijn we bij de vissershaven gaan kijken maar er was geen activiteit dus zijn we maar een tijdje in de zon op het strand gaan liggen. Daarna even iets gedronken op een terras en zijn we door het oude centrum teruggelopen naar de tramhalte.

Wat ons weer gebeurt. Willen we in Cami Coves uitstappen, rijdt de tram door. Het blijkt dat je op een knop moet drukken. Uiteindelijk bleek dat er links en rechts iemand tegen de deur geleund staat waardoor de knop niet zichtbaar is. Dus door gereden naar Benidorm, daar twintig minuten gewacht en de twee haltes weer terug genomen.

Woensdag 11 december 2019 – Benidorm.

Vandaag weer een dag op de camping gebleven. Het was lekker weer.

Tijd genoeg dus om de linkerzijde van de camper te wassen en in de was te zetten.

Donderdag 12 december 2019 – Benidorm.

Na de koffie zijn we op de fiets naar Altea gereden. We hebben daar, aan het einde van de boulevard, de blauwe fietsroute over de bergen gereden. Was een leuke rit. Onderweg nog een vers geplukte mandarijn gegeten. Er zijn daar allemaal boomgaarden. Het water wordt door een soort gemaal uit de rivier gepompt en in de irrigatiekanalen geloosd. Hierdoor worden de boomgaarden van water voorzien.

Na de fietstocht hebben we de fietsen op de boulevard gestald en zijn we de groene route gaan lopen naar het haventje Le Portet. Daar hebben we wat gegeten en gedronken waarna we weer via de supermarkt terug naar de camping zijn gereden.

Vrijdag 13 december 2019 – Benidorm.

In de loop van de ochtend zijn Jordy en Johan gearriveerd.

Entree Camping Benisol

Ze blijven een weekendje in een hotel in Albir. We hebben eerst iets gedronken bij de camper en zijn daarna, via McDonalds naar hun hotel gereden en hebben de auto in de garage geparkeerd.

Daarna zijn we langs de boulevard naar Altea gelopen en zijn de trap opgegaan naar het kerkje bovenop de berg. Daar hebben we nog een tijdje op een terras wat gedronken. Later zijn we  weer terug over de boulevard gelopen en zijn we iets gaan eten bij de sushi-tent aan de rotonde.

Jordy en Johan hebben ons na het eten weer teruggebracht naar de camping.

Zaterdag 14 december 2019 Benidorm.

Jordy en Johan hebben ons in de loop van de ochtend opgehaald. We zijn naar Valencia gereden. Ze wilden ons graag het hotel laten zien waar ze al een paar maal hebben gelogeerd. Het hotel ligt inderdaad in een mooie omgeving direct aan het strand.

Op het strand werd een frisbee-toernooi gehouden. We hebben ook nog een frisbee geleend en ook even geprobeerd om naar elkaar toe te gooien. Lijkt heel eenvoudig maar valt toch nog wel tegen.

Daarna zijn we even op het strand in de zon gaan liggen en zijn we nog even de zee in gegaan. Was nog wel fris.

Bij de Marina zijn we gaan lunchen waarna we naar het centrum zijn gereden. We zijn het centrum door gelopen en hebben op Plaza de Virgin iets gedronken op een terras. Yvonne en Robin waren toevallig ook in Valencia en hebben samen met ons wat gedronken.

Tegen etenstijd zijn we naar een Argentijns restaurant waar we heerlijk gegeten hebben.

Zondag 15 december 2019 Benidorm.

We hebben eerst koffie gedronken bij de camper en zijn daarna met Jordy en Johan naar Alicante gereden. Zij moeten vanavond weer naar huis vliegen. Wij gaan dan met de tram weer terug naar Benidorm.

Eerst hebben we een rondje jachthaven gelopen.

Jachthaven van Alicante

Wat een mooie schepen liggen daar. Daarna zijn we een tijdje in de zon gaan liggen en hebben aan de boulevard op een terras geluncht. Na een rondje door de oude binnenstad met allemaal trappen zijn we bij Lizzaran tapas gaan eten. Was weer heerlijk.

Oude centrum van Alicante

Tegen zeven uur zijn we naar de tram gegaan voor onze rit terug naar Benidorm. Jordy en Johan zijn naar de auto gegaan en zijn naar het vliegveld gereden.

Maandag 16 december 2019 – Benidorm.

Vandaag rustig aan gedaan en bij de camper buiten gezeten. De buren achter ons zijn bij ons koffie komen drinken. De buurman is toevallig op dezelfde dag geboren als ik. We zijn dus even oud.

Dinsdag 17 december 2019 – Benidorm.

We zijn bijtijds opgestaan omdat we met Corrie en Willem hebben afgesproken om in Altea koffie te gaan drinken op een terras.

Na de koffie zijn we naar de markt in Altea gereden. We hebben er nog een paar riemen gekocht. Het was niet erg druk op de markt.

Via de Lidl zijn we weer terug naar de camping gereden.

Woensdag 18 december 2019 – Benidorm.

Weer een dag op de camping doorgebracht en later in de middag zijn we voor de eerste maal naar de petanque geweest. Was heel leuk. Een leuke groep die continue wisselt. Op deze wijze leer je snel de spelregels.

Donderdag 19 december 2019 – Benidorm.

We zijn eerst wat boodschappen gaan doen en daarna naar Domino’s, waar we met Willem en Corrie afgesproken hadden. De tong was weer groot(s). Verder de middag in de zon gebleven en weer naar de petanque.

Vrijdag 20 december 2019 – Benidorm.

We wilden eerst boodschappen gaan doen want het weer zag er niet al te best uit. Vanmiddag wordt regen voorspeld.

Helaas bij het wegrijden bij de camper de vierde lekke band. Ria is dus alleen boodschappen gaan doen. Ik kon gelukkig snel de oorzaak van de lekke band vinden en er direct een nieuwe binnenband in zetten. Ging vrij vlot, maar wat wil je ook als je dit dikwijls doet.

Snel naar Albir gereden en Ria was nog in de winkel. Na de boodschappen nog even bij de fietsenwinkel een nieuwe binnenband gekocht.

Omdat het nog wel even droog zou blijven zijn we bij een Engelse pub een ontbijt gaan halen.

Zaterdag 21 december 2019 – Benidorm.

Geen zin om vandaag ergens heen te gaan. We zijn dus maar weer bij de camper gebleven. Was lekker weer.

Om half vier zijn we weer naar de petanque gegaan, was een leuke partij. Het werd wel fris aan het einde van de middag en er kwam veel wind opzetten.

Na de petanque zijn we op de camping iets gaan eten. Viel niet tegen. Het ‘restaurant’ is wel heel ongezellig.

’s Avond veel wind. We hebben de tafel en de stoelen maar onder de camper gelegd.

Zondag 22 december 2019 – Benidorm.

We zijn eerst boodschappen gaan doen in Albir en toen we terug waren op de camping alvast wat opgeruimd.

Later in de middag zijn we op de borrel geweest bij Josje en Rinus, die achter ons staan. Was erg gezellig.

Maandag 23 december 2019 – Benidorm.

We zijn al vroeg naar Albir gegaan om wat boodschappen te doen. In het bijzonder een doosje wijn die in de aanbieding was.

Op de camping alvast spullen ingepakt zodat we morgen bijtijds kunnen vertrekken.

In de loop van de middag naar de boulevard gegaan in Albir en daarna zijn we gaan eten bij de Sushi met Corrie en Willem.

Dinsdag 24 december 2019 – Benidorm – Roquetas de Mar.

Na van diverse personen afscheid te hebben genomen zijn we tegen half elf van de camping vertrokken.

We gaan eerst LPG tanken in Terra Mitica, want dat is hard nodig. Door de lage temperaturen in de avond en nacht gebruiken we toch de kachel regelmatig.

De bestemming van vandaag is Roquetas de Mar. We zijn er al meerdere malen geweest. Onderweg twee maal gestopt. Een maal voor de koffie en de tweede maal voor de lunch.

Om kwart voor vier waren we in Roquetas. Op de plaats waar we altijd stonden staan nu borden dat het verboden is voor campers. Een stukje verderop is het nog wel toegestaan zodat we daar zijn gaan staan. N36.77454 W0.69151.

Cp Roquetas de Mar

Aan het einde van de middag zijn we op de fiets nog even naar het winkelcentrum gereden en hebben daar iets gegeten.

Woensdag 25 december 2019 – Roquetas de Mar.

We staan heel mooi aan het strand. De zon was al vroeg op.

De koffie hebben we op een bankje op de boulevard gedronken. Later zijn we nog een tijdje op het strand in de zon gaan liggen.

’s Middags hebben we de fiets gepakt en zijn we naar de andere zijde van Roquetas gereden. Er is daar een plaats waar ook campers staan. Er is nog plaats genoeg. Wellicht dat we morgenmiddag daar naar toe gaan opdat we er ook gelijk kunnen lozen en water bijvullen.

Toe we terug waren bij de camper hebben we in de zon nog een wijntje gedronken voordat we aan het kerstdiner gingen.

Donderdag 26 december 2019 – Roquetas de Mar – Roquetas de Mar.

Het was warm vanmorgen.

Eerst hebben we in de Plaza bij de Carrefour wat wijn ingeslagen om mee naar huis te nemen. Na de koffie zijn we naar Aguadulce gereden en hebben daar wat op een terras gezeten en wat gegeten.

Terug bij de camper koffie gedronken en de spullen opgeborgen zodat we naar Playa Serena, 10 kilometer verder konden gaan. Daar blijven we vannacht. N36.71583 W2.63528. Er is daar een mogelijkheid om water in te nemen en vuilwater te lozen.

Aan het einde van de middag kwam er mist op zetten die de gehele avond is blijven hangen.

Het valt op dat, in tegenstelling tot voorgaande jaren, het erg rustig is hier.

Vrijdag 27 december 2019 – Roquetas de Mar – Torremolinos.

Vlak voordat we wilden vertrekken uit Roquetas kwam de bakker nog langs zodat we nog snel een paar barra’s konden kopen voor onderweg.

De bestemming voor vandaag is Canillas de Aceituno waar we een wandeling, El Satillo, wilden gaan doen. Dit schijnt een spectaculaire wandeling te zijn, ongeveer gelijk aan de Caminito del Rey, maar dat een stukje korter.

We hebben eerst nog even diesel getankt en zijn we langs de Decathlon gereden voor een nieuwe fietsbel. De huidige heeft het begeven.

Canillas ligt een stuk van de kust in de bergen. Een redelijk smalle en erg steile en bochtige weg loopt daarheen. Het is een klein dorp met allemaal witte huizen. Ziet er mooi uit. Probleem is dat er bijna geen parkeergelegenheid is, zeker niet voor ons formaat camper. Uiteindelijk kwamen we in het ‘centrum’ met alleen maar smalle straatjes terecht. Toen we het centrum uitreden bleek de weg die het dorp uit gaat gesloten te zijn door wegwerkzaamheden. Gelukkig was er een vriendelijke wegwerker die het hek even voor ons wilde open maken. Als dank hebben we hem een paar biertjes gegeven waar hij heel blij mee was.

Nu de wandeling niet doorgaat gaan we maar naar de volgende bestemming: Torremolinos. Op de plek waar we voorheen stonden is nu een parkeerverbod van kracht. Hoewel er toch een paar campers stonden wilden we eerst maar eens aan het einde van de boulevard gaan kijken of daar nog een plaats was. Toevallig zagen we aan de boulevard van Playa los Alamos een parkeerplaats waar een flink aantal campers stonden. Wij zijn er maar bij gaan staan en hebben een goede plaats. N36.64326 W4.47988.

.Zaterdag 28 decemdber 2019 – Torremolinos.

De dag begon met wat bewolking maar in de loop van de ochtend werd het een strak blauwe lucht. Prima zonnig weer dus.

Na de koffie zijn we naar het begin van de boulevard gereden. Er staat daar een flink aantal campers. Wij hebben daar in het verleden ook gestaan. Vanaf daar de andere kant op naar de ‘oude’ boulevard. We hebben daar de fietsen aan een paal gezet en zijn de boulevard overgelopen naar Benamaldena. Daar hebben we iets gegeten en gedronken op een terrasje in de zon. Via dezelfde route zijn we weer terug gelopen.

Bij de camper hebben we nog wat zitten lezen en iets gedronken in de zon.

Er is vandaag een parkeerwacht actief op de parkeerplaats. Iedereen die er op komt moet twee euro betalen. Degenen die er al op stonden moeten blijkbaar niets betalen. Vreemd. Dit roept bij sommigen wel vragen op.

Aan het einde van de midddag zijn we nog even boodschappen gaan doen bij de Mercadona, een stukje verderop.

Zondag 29 december 2019 – Torremolinos.

De dag begon weer bewolkt maar in de loop van de ochtend kwam de zon er weer door.

We zijn vandaag naar het oude gedeelte van Torremolinos gegaan. Op de boulevard hebben we bij Ale Hop eerst nog een aantal spulletjes voor Jordy gekocht. Daarna zijn we door de nauwe straatjes achter de boulevard gaan lopen. Ziet er allemaal wel gezellig uit.

Later op de boulevard bij een chiringuito in de zon iets gedronken en nog wat gegeten. Was behoorlijk warm.

Toen weer terug naar de camper en de boel alvast voorbereid voor het vertrek morgen.

Maandag 30 december 2019 – Torremolinos – La Linea de la Concepcion.

We zijn bijtijds vertrokken uit Torremolinos en zijn eerst naar La Cala de Michas gereden om daar van het sanistation gebruik te maken. Was druk op de camperplaats daar. Er mogen daar 30 campers staan maar er stond zeker het dubbele aantal. Er wordt niet consequent gecontroleerd dus.

Nadat we daar koffie hebben gedronken zijn we verder over de A7 naar La Linea de la Conception gereden. De camperplaats bij het stadion is niet meer aanwezig en we zijn dus maar naar de jachthaven gegaan waar we tegen 13:00 uur aankwamen. N36.15547 W5.35436. We hebben een prima plaats met uitzicht op de bootjes.

’s Middags zijn we de grens over gegaan naar Gibraltar. Het was erg druk in Mainstreet. Dit is altijd het geval wanneer er een cruiseschip ligt. We hebben wat lekkere luchtjes gekocht en zijn bij The Angry Fryer fish and chips gaan eten. Toen was het mooi geweest en zijn we terug gelopen naar de camper.

Dinsdag 31 december 2019 – La Linea de la Concepcion.

Het was vandaag de bedoeling om een Engels ontbijt te gaan eten op Casemats Square, wat we dus ook gedaan hebben. Daarna zijn we Mainstreet nog een keer doorgelopen en zijn tot aan de kabelbaan gegaan.

Er stond erg veel wind zodat we in de loop van de middag weer naar de camper teruggingen. Vanavond willen we weer terug voor het feest en het vuurwerk.

Vlak voordat we de jachthaven inliepen kwam er nog een vliegtuig van Easyjet landen. De landingsbaan ligt vlak naast de jachthaven. Mooigezicht als zo’n toestal laag boven het water aankomst en de landingsbaan op gaat.

Landing op Gibraltar

Het vuurwerk hebben we vanaf de jachthaven gezien. Mooi gezicht over het water.

Vuurwerk op Gibraltar

Woensdag 1 januari 2020 – La Linea de la Concepcion 0 Torremolinos.

Voor het ontbijt zijn we al naar de sani gegaan. Er was er slechts één voor ons. Daarna hebben we  op ons gemak ontbeten en zijn we vertrokken.

Toen we de jachthaven wilden verlaten was er een Italiaan voor ons die bij de parkeerautomaat stond te betalen. Ik heb hem er op gewezen dat de slagboom openstond. Hij ging naar de slagboom en probeerde zijn kaartje toch in de automaat te stoppen maar dat lukte natuurlijk niet. Wij konden zo de poort uit rijden.

Het was rustig op de weg en we zijn zonder oponthoud weer in Torremolinos aangekomen op de plek waar we een paar dagen geleden ook stonden.  N36.64326 W4.47988. Alleen moesten we deze maal 2 euro betaLen, omdat op zon- en feestdagen er een bewaker loopt van de gemeente.

Donderdag 2 januari 2020 – Torremolinos.

Het is somber weer vandaag.

We zijn vanochtend naar het nabij gelegen winkelcentrum gegaan. Wat een drukte. Het blijkt uitverkoop te zijn. Het is wel een mooi, vrij nieuw, winkelcentrum.

Vrijdag 3 januari 2020 – Torremolinos.

Eerst hebben we een paar boodschappen gedaan en daarna hebben we de fiets gepakt en zijn we via het natuurpark naar Malaga gereden. Het grootste gedeelte van de route gaat over fietspaden. Is dus goed te doen.

Zodra je Malaga in rijdt is er een grote vlakte direct aan zee. Daar staan veel campers. Er is wel een aantal chiringuitos maar voorzieningen hebben we niet gezien.

Malaga heeft een leuk centrum. Was wel erg druk, maar dat komt door de uitverkoop. Een leuke plaats om nog eens naar toe te gaan.

Zaterdag 4 januari 2020 – Torremolinos – Roquetas de Mar .

Vandaag verder richting huis. We zijn naar Roquetas de Mar gereden. We staan nu op dezelfde plaats als een paar dagen geleden. N36.77454 W0.69151.

In de middag nog naar het winkelcentrum gegaan en hebben daar nog wat gegeten.

Zondag 5 januari 2020 – Roquetas de Mar.

We hebben een stuk gelopen richting Aguadulce door het natuurpark en zijn daarna terug de andere kant op gelopen tot bij de nieuwe camperplaats. In de chirungito iets gedronken en gegeten. Er was niet veel meer want de keuken was al dicht.

Maandag 6 januari 2020 – Roquetas de Mar.

Het is vandaag Drie Koningen en alle winkels zijn gesloten.

We zijn een stuk door Roquetas gereden en zijn bij Playa Serena gaan kijken. N36.71583 W2.63528.

Er is daar best nog wel veel plaats voor campers.

Aan het einde van de middag zijn we daar heen gegaan, want hier kun je water en toilet legen.

Dinsdag 7 januari 2020 – Roquetas de Mar – Alicante.

Nadat de bakker om kwart voor negen is langs geweest zijn we vertrokken richting Alicante. Eerst hebben we nog even rond gekeken bij Decathlon maar er was niets dat ons beviel.

Tegen 15:00 uur waren we op de camperplaats in San Juan. N38.37696 W0.41224. Er was nog een plaats beschikbaar voor ons. Wel een vreemd systeem daar om in te checken. Omdat je je plaats voor 24 uur reserveert blijft altijd je plaats gereserveerd tot je aankomsttijd van de vorige dag. Wanneer je de volgende ochtend dus weer bijtijds vertrekt wordt je plaats niet vrijgegeven. Vandaar dat er in de computer slechts één plaats vrij was. In werkelijkheid waren er nog tig beschikbaar.

Woensdag 8 januari 2020 – Alicante.

Tegen elf uur hebben we de tram genomen naar het centrum van Alicante. We zijn uitgestapt bij de halte Mercado.

Eerst zijn we naar de Mercado gegaan, de overdekte markt waar de locals hun vlees, vis en groenten halen. Ziet er allemaal goed uit.

Daarna zijn we een stuk door het centrum gaan lopen. We waren hier nog nooit geweest. Ziet er gezellig uit met allemaal terrassen in de straten. Daarna naar de boulevard waar we nog iets gegeten hebben.

Na een stuk langs het strand gelopen te hebben zijn we via de oude stad teruggelopen naar de tram.

Donderdag 9 januari 2020 – Alicante – Cullera.

Na de sani, niet erg gebruiksvriendelijk systeem als je het getob daar ziet, zijn we om kwart voor tien vertrokken.

We zijn over de, nu tolvrije, autopista AP7 naar Cullera gereden. Op de plek waar we een tijdje geleden stonden stond niemand meer. De toegang was met betonblokken afgesloten. Een stukje verder, voor de plaats achter de duinen, is ook nog een braak liggend terrein waar dikwijls campers staan. Er was daar nog heel veel ruimte zodat we daar zijn gaan staan. N39.15640 W0.24280. Wel een beetje een puinhoop daar, maar voor een nacht prima.

De hele middag hebben we in de zon zitten lezen en aan het eind van de middag een wandeling gemaakt langs de rivier tot aan het centrum.

Vrijdag 10 januari 2020 – Cullera – Zaragoza.

Vanuit Cullera zijn we vertrokken naar Zaragoza. Eerst over de A7 naar Valencia, daar de stad door en dan de A23 op richting Tudela. Het waait erg hard onderweg. We hebben al een paar maal last gehad dat de rechter buitenspiegel dichtklapte door de harde wind die hier bijna altijd lijkt te waaien. Na de reparatie hebben we er dit maal geen last van gehad.

We waren halverwege de middag al op de nieuwe camperplaats in Zaragoza. N41.68337 W0.89035. Ziet er allemaal prima uit. De tram stop aan de overzijde en binnen tien minuten ben je in het centrum.

Het grote plein bij de kathedraal is nog ingericht als kerstmarkt. In het begin was alles nog gesloten maar nadat we het centrum verkend hebben en in een heel slecht restaurant hebben gegeten waren alle stalletjes open. Ze hadden er ook lekkere churro’s. Daarna weer met de tram terug naar de camper.

Zaterdag 11 januari 2020 – Zaragoza – St. Paul les Dax.

Het was eerst de bedoeling om vandaag naar Pamplona te gaan maar het reed allemaal lekker door. Vandaar en mede doordat het erg koud is zijn dat we maar direct door gereden via de A121a naar St. Paul les Dax. De plaats waar we altijd stonden is m.i.v. 20 oktober 2019 niet meer toegankelijk. Gelukkig was er nog plaats genoeg op de officiële camperplaats in het bos. N43.73410 W1.07652.

Op de fiets ben je in een  paar minuten bij de supermarkt en restaurant. Het wordt ’s avonds nu wel erg koud op de fiets.

Zondag 12 januari 2020 – St. Paul les Dax – Luant.

We gaan de A63 weer op richting Bordeaux en vandaar verder over de N20 richting Limoges. In Saint-Julien zijn we nog even gaan tanken bij de Super. Omdat het lekker doorrijdt gaan we maar niet naar de camperplaats in Oradour sur Glane maar rijden we nog een stuk door.

Uiteindelijk zijn we gestopt bij de camperplaats in Luant, vlakbij een afrit van de A20. N46.72214 E1.57297. De camperplaats zelf was afgesloten. Waarschijnlijk omdat het restaurant ook gesloten was. Je kon gelukkig wel voor het restaurant staan. Later kwam er nog een camper bij.

De camperplaats ligt aan een meer. Je kunt er een mooie wandeling maken.

Maandag 13 janauri 2020 –  Luant – Doornik.

We zijn weer bijtijds vertrokken en over de A20 naar Parijs gereden. Het verkeer liep lekker door en via over de A1 zijn we weer in Doornik aangekomen. De camperplaats was goed bezet maar er was nog plaats. N50.60444 E3.38167.

Tegen etenstijd zijn we het centrum ingelopen en hebben daar een restaurantje opgezocht. De meeste waren echter gesloten.

Dinsdag 14 januari 2020 – Doornik – Emmen.

Na gebruik te hebben gemaakt van het sanistation zijn we eerst gaan tanken naast de Carrefour. Daarna hebben we bij McDonalds een ontbijt genomen.

De terugreis ging verder vlot en in de loop van de middag waren we weer thuis.

(Visited 15 times, 1 visits today)
Dit bericht is geplaatst in cat RV Berichten, Jaar 2019, Jaar 2020. Bookmark de permalink.