2015 Caravan Salon en Waddeneilanden.

Dinsdag 1 september 2015.

Rond half twee zijn we vertrokken naar Dusseldorf. We gaan naar de Caravan Salon, de grootste camper- en caravanbeurs ter wereld. De kaartjes zijn al via internet gekocht en we hebben ook al een staanplaats op het parkeerterrein gereserveerd voor drie nachten. N51.64270 E4.82938.

Woensdag 2 september 2015.

Omdat het er naar uitziet dat vandaag de mooiste dag van de week wordt zijn we vandaag naar Dusseldorf gegaan op de fiets. Mooie fietsroute vanaf de parking langs de Rijn naar de boulevard bij het oude centrum. Totaal ruim zeven kilometer. We hebben de fietsen aan de afrastering gezet bij de terrassen en zijn verder lopend de stad gaan verkennen. Aardige stad, zeker het oude gedeelte. In de loop van de middag begon het hard te regenen. Gelukkig konden we onder een viaduct schuilen. Na een kwartiertje werd het weer droog en zijn we weer naar de camper gereden.

Donderdag 3 september 2015.

Vanochtend toch maar besloten om met de bus naar de beurs te gaan. We konden . instappen toen we bij de halte waren. We hebben een aantal hallen doorgelopen maar we konden helaas niets vinden wat we nodig hadden. Was ook niet echt noodzakelijk maar zou wel zo gemakkelijk zijn geweest.

In de filmzaal werden presentaties gegeven over camperreizen. We hebben er twee gezien: een over een trip vanuit Turkije via Iran, Oman, Dubai en via Jordanië, Israel en Italië weer terug. Werd erg goed gebracht met mooie beelden en muziek. De andere presentatie ging over een trip vanaf Vancouver naar Alaska. Was ook erg de moeite waard.

Vrijdag 4 september 2015.

Het kaartje voor de beurs is in de internetverkoop twee dagen geldig. Vanmorgen toch nog maar even terug gegaan om nog wat zaken te bekijken. Gisteren een overzicht meegenomen met alle standindelingen van de beurs erin. Nu dus gericht naar de stands.

Begin van de middag zijn we weer richting Nederland vertrokken. Uiteindelijk hebben we besloten om naar Emmen te gaan. N52.78125 E6.90335. Kunnen we misschien Roelie en Rob nog eens opzoeken.

Zaterdag 5 september 2015.

Na een rustige nacht zijn we op de fiets, over rustige wegen, naar Roelie en Rob gereden. Zij wonen aan de andere zijde van Emmen. Onderweg kamen we nog langs de nieuwe camperplaats Achter op Erica. Ziet er goed uit.

Roelie en Rob waren gelukkig thuis. Na de koffie zijn we nog een stukje gaan fietsen. Zij hebben ons een flink deel van de omgeving laten zien. Uiteindelijk hebben we vandaag totaal 60 km. gefietst.

Roelie en Rob hebben ons nog even op de fiets naar de camper gebracht. Daar hebben we nog wat gedronken en toen het donker begon te worden zijn ze weer terug naar huis gegaan.

Zondag 6 september 2015.

Voordat we vertrekken gaan we eerst nog even naar het centrum van Emmen. Ziet er erg gezellig uit. Dit weekend wordt Emmen Culinair gehouden. Je ziet overal kraampjes waar je iets te eten kunt halen. Jammer dat we direct weer weg moeten.

We hebben om 14:00 uur afgesproken bij Chantal en Oebele Het is vanuit Emmen een uurtje rijden. Helaas was bij Lippenhuizen de weg afgesloten zodat we een eind moesten omrijden.

Was erg gezellig bij Chantal. Roelie en Rob zijn ook gekomen en Helma was er ook. Ze hebben inmiddels een stuk of zeven honden, van klein tot heel groot, rondlopen. Hele vriendelijke beesten die erg goed met elkaar om kunnen gaan.

In de loop van de middag zijn we verder gegaan naar Drachten waar we op de camperplaats zijn gaan staan. N53.10465 E6.08125.

Jammer van het slechte weer. We hebben nog een stukje langs het park gelopen maar door de regen zijn we weer snel terug naar de camper gegaan.

Maandag 7 september 2015.

Vanuit Drachten zijn we in ruim een half uur in Lauwersoog waar de midweek van de NKC begint. We gaan de Waddenelanden bezoeken. N53.40206 E6.21594.

Dinsdag 8 september 2015.

Vanmorgen om half tien vertrekt de boot naar Schiermonnikoog. We hebben de fietsen meegenomen opdat we ons gemakkelijk kunnen verplaatsen op het eiland.

We zijn naar de oostkant van het eiland gereden en hebben daar een geocache gedaan, De Ketel. Het was vanaf de fietsenstalling een uur heen en een uur terug lopen over drassig land. De cache was erg leuk. Hij bestond uit een houten kist die begraven was met daarin een grote koperen ketel, een glas en een fles drank. Er was een heel verhaal bij over een stel gestrande zeelui. Erg origineel. Daarna zijn we op ons gemak het eiland rond gefietst en in totaal hebben we acht geocaches gevonden. Twee caches konden we niet vinden.

In het dorp Schiermonnikoog hebben we in Hotel Van Der Werff nog even wat gedronken. In deze kroeg heeft de tijd echt stil gestaan. Er is sinds mensenheugenis niets aan het interieur veranderd. Het zelfde is het geval met het pak van de ober. Ook de prijzen lijken nooit aangepast te zijn.

Om half vijf hebben we de boot weer terug genomen anders moesten we tot half acht wachten op de laatste boot.

Woensdag 9 september 2015.

Om half  een worden we bij de receptie verwacht. Daar staat een busje om ons naar de haven te brengen. We gaan een boottochtje maken waarbij we het wad op gaan en we gaan ook naar de zeehonden kijken (als we ze kunnen vinden).

Het werd een leuk tochtje. Mooi weer zodat bijna iedereen van de groep op het dek in de zon zit. Eerst varen we naar Schiermonnikoog om aan de westzijde van het eiland te komen. Hier vaart de boot tegen de steile helling van het wad op opdat wij het wad op kunnen lopen. Leuk om even te doen. Over ca. drie kwartier worden we weer op de boot verwacht. Het was de bedoeling dat een van de matrozen ons wat vertelde over wat er allemaal op het wad te zien is. Dit was helaas geen succes. Ze wist er minder van dan wij.

Na het wadlopen gaan we een stuk verderop en daar liggen op twee plaatsen een flink aantal zeehonden in het zonnetje. Door het lage water loopt het schip vast, maar dat zijn ze wel gewend. Met wat heen en weer steken lukt het weer om verder te varen.

Leuke middag.

Donderdag 10 september 2015.

Tegen de verachting in vertrekken we vanaf de camping naar Holwerd en verkassen we niet eerst naar een camping aldaar. Er staat een bus gereed die ons naar de veerboot brengt. Jammer, want dan moeten we op Ameland een fiets huren. We fietsen liever op onze eigen fietsen. Voor de kosten maakt het niets uit. De prijs van de overtocht voor de fiets is gelijk aan de huurprijs. We hadden overigens goede Gazelle fietsen.

Vanaf de fietsenverhuur zijn we richting Buren gegaan. Daar hebben we eerst een geocache gevonden en zijn daarna naar het plaatselijke museum gegaan. Later zijn we langs de noordkant van het eiland naar de westzijde gefietst. Daar staat de vuurtoren. We zijn hier in het verleden al eens een keer geweest.Op de terugweg naar Nes hadden we een  flinke wind tegen. Halverwege hebben we dus maar een ijsje gehaald en zijn we even gaan zitten. Terug in Nes nog even door het dorpje gelopen en zijn we op een terras nog iets gaan eten en drinken. Hier zat nog een aantal deelnemers aan het evenement. Gezellig. Daarna weer terug naar fietsenverhuur en naar de boot. We moeten wel op tijd zijn want we nemen de laatste boot van vandaag. Bij de haven blijkt dan dat de boot een half uur vertraging heeft.Vanuit Holwerd weer met de bus terug naar de camping in Lauwersoog.

Vrijdag 11 september 2015.

Vanmorgen om half tien vetrekken we naar onze volgende bestemming: Leeuwarden. We staan weer op de camping De Kleine Wielen, net buiten Leeuwarden. N53.21653 E5.88709. Hier hebben we ook al eens gestaan bij de Luchtmachtdagen in Leeuwarden een paar jaar geleden. Daarna met de fiets naar het centrum van Leeuwarden. We krijgen om 14:00 uur een rondleiding door het oude centrum. We hebben dus nog even de tijd om het Keramiekmuseum te bezoeken. Er was daar wel een mooie tentoonstelling over de ontwikkelingen in de vorige eeuw.

De rondleiding was wel een succes. We hadden een heel goede gids die e.e.a. leuk wist te vertellen.  Na de rondleiding weer terug naar de camping voor de barbecue. Was een gezellige avond.

Zaterdag 12 september 2015.

Vanmorgen nog even met de hele groep koffie gedronken in de kantine en afscheid genomen. Was een leuk evenement.

Halverwege de middag waren we weer thuis.

(Visited 5 times, 1 visits today)
Dit bericht is geplaatst in cat RV Berichten, Jaar 2015. Bookmark de permalink.