2011 Spanje februari.

Verslag Campertrip Spanje Februari 2011.

Maandag 31 januari 2011.

Eerst langs Caron geweest om te proberen de camper te laten wegen. Er was echter geen weegbrug te bekennen noch werknemers die ons verder konden helpen.  We zijn dus maar verder gereden en eerst langs de A27 de LPG flessen gevuld. Vandaar via Antwerpen, Brussel, Bouillon, Reims, Troyes en Auxerre naar onze eerste overnachtingplaats. Dit was de camperplaats Les Promenades in Varzy, een klein dorpje. We stonden daar alleen naast een parkje. N 47.35657 E003.38478.

Omdat we thuis geen water in konden nemen  omdat de slangen bevroren waren hebben we onderweg bij een tuincentrum een jerrycan laten vullen.

Het was eigenlijk de bedoeling om tot Clermont Ferrand te komen, maar het werd al donker en de temperatuur daalde tot rond het vriespunt.

Tot nu toe de gehele weg zonder tolgereden.

Dinsdag 1 februari 2011.

Rond 9 uur verder gereden richting Clermont Ferrand. Daar een paar kilometer tolweg genomen en verder via de A75 naar Beziers. Nog even LPG bijgetankt op La Caylar. Het was daar ontzettend koud en we stonden in de sneeuw. Even verder op ga je door de tunnel en toen we de tunnel uitreden was het ineens ander weer geworden.  We zaten in de volle zon. Dit hebben we in het verleden al meerdere keren meegemaakt. De A75 is nu helemaal aangesloten op de tolweg langs de middellandse zee naar  Narbonne. Verder via de tol naar Figueres waar we op de parking van supermarkt Escat hebben overnacht. N42.26089 E002.95090.

Het plan was om hier twee nachten te blijven en nog een keer het museum van Salvador Dali te bezoeken. Omdat er een frisse wind stond zijn we toch de volgende dag verder richting Benidorm te gaan. Volgens de berichten was het daar veel warmer.

Woensdag 2 februari 2012.

Bij de supermarkt waar we stonden was ook een tankstation. Hier wilden we nog tanken maar de creditcard werd niet geaccepteerd. Een vriendelijke spanjaard heeft met zijn kortingspas voor ons getankt en wij hebben hem cash betaald.

Via heel smalle straatjes naar de tolweg met bestemming de camperplaats in Alfas del Pi, vlakbij Benidorm. Bij aankomst daar bleek de camperplaats vol te zijn. Achteraf niet erg, want men stond er vlak naast elkaar. Wel mooi tussen de boomgaarden met sinaasappelen, maar dat zie je overal in deze omgeving. Een andere camperplaats was nog niet open en we hebben dus maar een camping opgezocht. Het is Camping Amafra in ALfas del Pi geworden. N38.56778 W000.09417. Wel erg duur zonder campingcheques.  Nog even lekker in de zon gezeten totdat hij onderging.

Donderdag 3 februari 2011.

Prachtig weer vandaag. De gehele dag volle zon. In de ochtend nog wel een frisse wind. Vanmiddag op de fiets naar Benidorm gegaan. Op het strand daar lig je lekker uit de wind. We hebben nog een terrasje gepakt en een windscherm gekocht. Daarna weer op de fiets terug naar de camping, mooie route tussen de boomgaarden door. Een ritje van ongeveer 5 kilometer. Het was de bedoeling om morgen weer te vertrekken, maar we hebben besloten om er nog een dag aan vast te plakken en morgen wat langer naar het strand te gaan. Jammer dat er op de camping geen internet is.

Vrijdag 4 februari 2011.

Was vandaag weer lekker warm en we zijn weer op de fiets naar Benidorm gegaan. Omdat het in de avonden toch wel fris is en we de LPG niet willen verbruiken als we aan de stroom staan wilden we vandaag kijken of we een elektrisch kacheltje konden kopen. Diverse zaken gevraagd maar nergens te koop. In een kampeerzaak kwamen we in gesprek met een Hollander en hij had die dingen ergens in Alfas del Pi gezien. Gaan we op de terugweg nog even langs.

In Benidorm hebben we een paar uur op het strand gelegen en nog even iets op een terras gegeten. Op de terugweg in Alfas del Pi een kacheltje gekocht. Lekker warm nu ’s avonds in de camper.

Morgen vetrekken we richting La Marina, dat ligt een uurtje rijden naar het zuiden.

Zaterdag 5 februari 2011.

Vroeg weggegaan uit Alfas del Pi met als doel de camperplaats in La Marina. Bij aankomst bleek echter dat de laatste plaats vijf minuten voordat wij er waren ingenomen was. Nog een paar ACSI campings in de buurt geprobeerd maar alles was vol. Door het mooie weer komen veel Spanjaarden in het weekend naar de kust, vandaar dat de campings vol zijn. We moeten voortaan maar niet meer in het weekend van plaats wisselen.

Dus maar wat meer van de kust af gegaan naar de camperplaats MH Vicky nabij Elche. N38.19669 W000.73508. Hier was gelukkig nog één plaats. We staan hier in de rimboe met allerlei smalle weggetjes tussen de palmboomkwekerijen. We hebben hier WiFi en stroom. De eigenaresse van deze plaats is een Belgische: Vicky. We zitten lekker in de zon met ongeveer 29 graden. Ja, het valt niet mee in de winter….

Zondag 6 februari 2011.

In de loop van de dag zijn we op de fiets naar Elche gegaan.

Feest in Elche.

Dit is het middelpunt van de palmboomkwekerijen. Bij het Tourist Office hebben we een wandelroute gehaald die langs de grootste kwekerijen gaat.

De palmbomen van Elche.

Toen we de fiets weer gingen ophalen bleek de achterband leeg te zijn en de pomp was verdwenen. Niemand die daar fietst heeft echter een pomp bij zich. We zijn de stad weer met de fiets uitgelopen. Ik ben toen op de damesfiets terug naar de camper gereden en met de camper Ria en mijn fiets op gaan halen.

Maandag 7 februari 2011.

Vandaag op de camperplaats gebleven en zitten lezen in het zonnetje. De band geplakt. We hebben gelukkig de grote pomp van huis meegenomen. In de middag nog een stukje in de omgeving gefietst. Er hangt hier wel een lekker sfeertje op de camperplaats. Een aantal campers staat hier al een paar weken. Wij zouden eigenlijk vandaag weer verder trekken maar we denken nu dat we nog maar een paar dagen blijven.

Dinsdag 8 februari 2011.

In de ochtend vertrok een fransman en wij hebben zijn plek ingenomen. Staan we veel meer in de zon en bij de andere campers.

Vandaag staan de mosselen op het menu. Met bijna alle camperaars gaan we gezamenlijk het voorwerk doen:  15 kg aardappelen schillen voor de frites en ook 15 kg mosselen schoonmaken. En natuurlijk ook de uien schillen, prei, tomaten, bleekselderij en knoflook snijden.

Gezamenlijk treffen we de voorbereidingen voor de lunch.

Een Nederlandse Belg met zijn vrouw hebben de mosselen toen bereid. Heerlijk. We zaten met 17 personen aan tafel, meest Belgen, een paar Fransen en wij, Hollanders.

Gezellig aan de lunch bij Vicky

Woensdag 9 februari 2011.

We stonden op met mist en het was ca. 5 graden buiten. De zon komt echter al aardig door de mist heen. Straks gaan we op de fiets naar La Marina, naar het strand. Is ongeveer 15 km. Fietsen.

Donderdag 10 februari t/m zaterdag 12 februari 2011.

De afgelopen dagen zijn we nog een keer naar het strand geweest en naar Elche. Lekker op een terrasje gezeten in de zon. Ongelooflijk wat een lekker weer het hier is.

Bij het strand van La Marina staan heel veel campers vlakbij het strand. Wij gaan daar morgenochtend ook naar toe en kijken of we daar een plaatsje kunnen vinden. Er zijn daar vier locaties waar je kunt staan. Op een paar locaties worden de campers wel regelmatig weggestuurd, maar dat zien we dan wel.

Zondag 13 februari 2011.

Hier op de camperplaats staat een Belg naast ons die twee gitaren en een versterker bij zich heeft. Gisteren en vanmorgen hebben we samen zitten spelen met een aantal mede-camperaars als publiek. Was leuk.

Concert op de camperplaats.

Vanmorgen een Duitser geholpen die niet op internet kwam en vanavond een Hollandse Belg geholpen om haar printer aan de praat te krijgen.  Is ze al een paar weken mee bezig met Canon en Dell . Leuk dat ik het dan in een half uurtje wel op kan lossen.

Maandag 14 februari 2011.

Voordat we vertrokken hebben we eerst nog even het vuilwater geloosd en vers water ingenomen. Daarna afscheid genomen van de mede-camperaars.  In Elche zijn we naar de supermarkt gegaan en hebben voor de komende week boodschappen gedaan.  Vandaar zijn we naar Playa del Pinet gereden. Hier is een camperplaats aan het strand. Deze plek wordt (meestal) gedoogd. N38.14883 W000.63163.

CP Playa del Pinet.

Er komt wel een aantal keer per dag een politieauto langsrijden. Lekker in de zon gezeten en een wandeling langs het strand gemaakt. Er stond wel flink wat wind, maar de temperatuur was prima.

Dinsdag 15 februari 2011.

De temperatuur vandaag is goed, alleen is het bewolkt en er valt wat regen. Dit hebben we tot nu toe nog niet meegemaakt. Mooie gelegenheid om het verslag bij te werken.

In de loop van de ochtend nam de regen toe en hebben we besloten om eens een kijkje te gaan nemen bij de gedoogplaatsen in de omgeving. Eerst nog even boodschappen gedaan onderweg en toen richting Torrevieja. Net voor deze plaats ligt La Mata, een plaatsje met veel vakantiewoningen en appartementen, zoals hier overal in de omgeving. Er was nog een plek vrij op de camperplaats dus wij hebben onze camper er maar neergezet. Deze camperplaats ligt ook bijna aan het strand. N38.02991 W000.65250.

In de loop van de middag hield de regen op en zijn we nog een stuk langs de boulevard gelopen. We blijven hier maar staan vannacht.

Woensdag 16 februari 2011.

Het weer ziet er een stuk beter uit dan gisteren. De donkere wolken zijn weg en de zon komt regelmatig door de bewolking heen. Het blijkt dat om de hoek een markt is. Leuk. Na de markt overgelopen te hebben zijn we naar Torrevieja gaan wandelen. Je loopt tot aan Torrevieja op een wandelpad langs het strand dat is gemaakt van houten vlonders. De afstand viel wel wat tegen, ca. 13 kilometer, maar uiteindelijk zijn we toch in Torrevieja terecht gekomen. We hebben daar wat rondgekeken en hebben de bus weer terug naar La Mata genomen.

Donderdag 17 februari 2011.

Het wordt langzamerhand tijd om weer wat naar het noorden te gaan want we willen eind volgende week weer in Oosterhout zijn. Daarom zijn we vandaag naar Valencia gereden. We hebben een  plaatsje op de ACSI Camping Coll Vert in Pineda, dat ligt ten zuiden van Valencia, bijna tegen de stad aan. N39.39.464 W000.332234. Het strand is op 200 meter afstand en via een fietspad ben je binnen een halfuurtje in het centrum van Valencia.  Jammer dat er geen Wifi op de camping is.

Vrijdag 18 februari 2011.

In de loop van de ochtend zijn we op de fiets naar Valencia gegaan. Als je de stad binnenrijdt kom je langs de City Of Arts And Sciences. Dit is een mooi gebied met futuristische gebouwen.

Oceanografic.

Het ligt in een groot park. Hierin zijn o.a. het concertgebouw Palau De Les Arts Reina Sofia, Hemospheric, Umbracle, Museo De Las Ciencias Principe Felipe, Agora en Oceanografic. Wij zijn in het Oceanografic geweest. Er was een zeehondenshow, zoals in het Dolfinarium en er is daar een groot aquarium met vissen uit alle zeeën van de wereld. Via tunnels loop je onder het aquarium door en de haaien zwemmen vlak boven je hoofd. Was erg mooi. Het was overigens vandaag weer prachtig weer.

City of Arts and Sciencess.

In Oceanografic

Zaterdag 19 februari 2011.

Weer op de fiets naar het centrum van Valencia. De fietsen hebben we bij een park aan een lantaarnpaal vastgezet en we zijn lopend naar het centrum gegaan. Het is een leuke stad om een dag door te brengen. De temperatuur vandaag was ca. 17 tot 20 graden, afhankelijk van te thermometer die je onderweg zag. Er was helaas geen zon. We hebben de kathedraal beklommen en vanaf de toren heb je een mooi uitzicht over Valencia.

Uitzicht op Plaza de la Reina

Zondag 20 februari 2010.

We blijven vandaag nog op de camping. Het weer ziet er prima uit, de zon schijnt al uitbundig. Even kijken of we hier nog kunnen internetten.

Alles gaat hier wel een beetje moeizaam. Degene die de camping bestiert spreekt geen woord buiten de deur. Met wat kunst en vliegwerk hebben we toch een internetverbinding kunnen maken. Niet erg up to date wanneer je met je laptop buiten in de zon van de WIFI gebruik kan maken, maar goed.

Maandag 21 februari 2011.

We zijn om ca. 9:00 uur vertrokken en nemen dit keer de route over Zaragossa en San Sebastian naar Bordeaux. Dit blijkt een mooie route te zijn. Het schoot lekker op en we waren om ca. 18:00 uur in St. Paul Les Dax, veel verder dan we hadden gehoopt. We staan op een mooie camperplaats, met sani, in het bos op N43.72817 W001.06970. In de plaatselijke horeca hebben we wat gegeten.

Dit plaatsje hebben we een paar jaar geleden ook als tussenstop gehad toen we richting Andalusië gingen. Wel fijn dat we nu hier al zijn, dan kunnen we het de rest van de week kalm aan doen.

Dinsdag 22 februari 2011.

Vanuit St. Paul les Dax vertrokken we met bestemming Dampierre sur Loire. Hier zijn we vorig jaar ook een aantal dagen geweest op een hele mooie camperplaats. Helaas bleek ter plaatse dat deze camperplaats afgesloten was. Er is inmiddels wel een mooi sanistation gebouwd. We denken dat deze plaats komende zomer wel een betaalde camperplaats wordt. We hebben nog wat boodschappen gedaan en zijn toen in Saumur langs de Loire gaan staan om te overnachten. We stonden hier met twee campers. N47.26301 W0.07918. Mooi uitzicht ’s avonds over de Loire.

Woensdag 23 februari 2011.

Omdat de reis terug voorspoedig verliep zijn we naar Parijs gegaan. We hebben een plaatsje genomen op de camping van Parijs in Bois de Boulogne. N48.86826 E002.23495. Deze camping ligt eigenlijk vlak bij La Defense.

Via het bos loop je in een halfuurtje naar de metro in Neuilly sur Seine. Vandaar ben je in een paar minuten bij alle bezienswaardingheden. We zijn dus nog maar even Montmartre, de Sacre Coeur, Notre Dame, Quartier Latin, Arc de Triomphe gaan bekijken. Jammer dat het in de loop van de middag is gaan regenen. Bij de laatste zijn we wat gaan eten en daarna zijn we teruggegaan naar de camping. Morgen gaan we op ons gemak terug naar Nederland.  Inmiddels gaat het steeds harder regenen. Zijn we de afgelopen weken niet meer gewend.

Het blijkt dat ik met mijn Alfa antenne toch een draadloos netwerk zie dat niet beveiligd is. Mooi om de website weer even bij te werken.

Donderdag 24 februari 2011.

Via de N2 Soissons, Mons, Brussel en Antwerpen weer terug naar huis gereden. De route over de N2 ging het eerste stuk voorspoedig, maar richting de Belgische grens was er steeds meer vrachtverkeer. Ook waren er werkzaamheden en omleidingen waardoor de gang er uit was. Deze route nemen we niet meer.

(Visited 11 times, 1 visits today)
Dit bericht is geplaatst in cat RV Berichten, Jaar 2011. Bookmark de permalink.