2017-2018 Overwinteren Spanje.

Woensdag 1 november 2017.

Vanmorgen om 09:30 uur inspectie van het huis gehad door de nieuwe bewoners en een uur later de overdracht getekend bij de notaris. Duurde erg lang, wat een gedoe.

Daarna de auto naar Yvonne gebracht. Zij past op de auto gedurende onze afwezigheid.

Dan over de A16/E19 naar Antwerpen. Vogelzang was gesloten, dat wisten we, wegens een Boekenbeurs in de Expo. Daarom hebben we een plaats geboekt op de Camping De Molen, aan de oever van de Schelde. N51.23356 E4.39264. De beheerder is er tot 16:00 uur, dus tijd genoeg. We arriveerden even na half twee maar de camping was gesloten en de beheerder afwezig. We zijn toen maar op de parkeerplaats net voor de camping gaan staan. Vonden we eigenlijk geen goede plaats. Er kwam een Duitser met een camper en die wist de beheerder te bereiken die op afstand de poort open deed. Wij zijn toen maar direct achter hem aan naar binnen gereden.

Vanaf de camping is het een half uurtje lopen naar het centrum van Antwerpen. Halverwege kwamen we langs een pontje dat je gratis naar de overkant brengt. Je staat dan bijna midden in het centrum bij de kerk en stadhuis. Tim kwam ons ophalen en we zijn gezamenlijk naar zijn huis gelopen om Karen op te halen. Zij moest nog wat telefoontjes plegen. Daarna zijn we weer naar het Japanse restaurant gegaan waar we een tijdje geleden ook gegeten hebben. Was weer erg lekker.

Na het eten zijn we weer terug gelopen naar de camping. Deze maal via de voetgangerstunnel van de Waasland Tunnel. Prima te doen in een goed half uur.

’s Nachts is het rustig op de camping. Voor de rest is het vergane glorie. Ziet er eigenlijk niet uit.

Donderdag 2 november 2017.

Vanmorgen na het ontbijt even naar de receptie gelopen om af te rekenen. De beheerder was nog niet aanwezig. Rond 08:45 zijn we de camping maar af gereden. Dit ging gelukkig wel.

Vanaf de camping waren we snel weer op de autoweg naar Gent en verder via de tolweg naar Parijs. Was wel erg druk daar maar dat is het eigenlijk altijd. Deze keer hebben we voor een camperplaats  gekozen in La Ferte St. Aubin. N47.72547 E1.93595. Aardige camperplaats voor een nacht met sani. Het plaatsje zelf is niets maar er is wel een heel mooi kasteel, bijna tegenover de camperplaats.

Vrijdag 3 november 2017.

We waren al weer vroeg wakker dus zijn we bijtijds weggereden en via de D2020 naar Vierzon. Vandaar over de N10 via Limoges naar de camperplaats in Oradour sur Glane. N45.93567 E1.02489.  Hier zijn we al een aantal maal geweest. Het blijft indrukwekkend om het door de Duitsers verwoeste dorp te zien.

Het was lekker weer zodat we, toen we weer terug waren bij de camper, nog een tijd buiten in de zon hebben gezeten.

Zaterdag 4 november 2017.

Vanuit Oradour sur Glane zijn we verder over de N10 richting Bordeaux gereden en vandaar naar onze vaste overnachtingsplaats in St. Paul les Dax.  N43.72677 W1.07214.

Onderweg begon het te regenen en dat is de hele avond zo gebleven.

Zondag 5 november 2017.

Nog steeds regenachtig toen we vertrokken. We gingen via de gebruikelijk route over de A63 en zijn nog even bij Aire de Bidard gestopt om te lozen. De parkeerplaats was vol bezet met vrachtwagens. Dus dan maar verderop koffie drinken.

Net op de grens van Spanje nemen we altijd afslag 1 en rijden dat een stukje om om naar de 121A te gaan. Volgende keer afslag 0 nemen dan kom je gelijk op de goede route. Maakt op zich niet zoveel uit, maar toch.

Het eerste deel van de 121A was het droog met een zonnetje maar de tweede helft heeft het steeds weer geregend. Reden voor ons om maar niet in Pamplona te stoppen en door te rijden naar Logroño. We zijn naar de parking gegaan bij de sporthal. N42.47499 W2.45402.

Het werd gelukkig droog zodat we door het park en over de brug naar het oude centrum konden lopen. Hier hebben we nog een stukje ca. 200 meter, van het Pelgrims Pad naar Santiago de Compostella gelopen. Die loopt hier recht door het centrum.

Maandag 6 november 2017.

Via het sanistation op de officiële camperplaats in Logroño zijn we verder gereden met als bestemming Madrid. Onderweg klaarde het op en de zon begon zelfs weer te schijnen. Na een rustige route staan we weer op de parking bij Valdebernardo, N40.39654 W3.61965, waar we al diverse malen zijn geweest.

Opvallend is dat er steeds meer campers in de ‘winterstalling’ staan. Er stonden er nu een stuk of dertig terwijl er in het verleden slechts een stuk of vijf stonden. Maar gelukkig was er nog een plaatsje voor ons vrij.

Het was lekker zonnig weer maar wel fris. Mooi weer om een stukje de andere wijk in te lopen waar we nog niet zijn geweest.

Dinsdag 7 november 2017.

De zon schijnt gelukkig maar wel een frisse wind. Jas dus maar aan. Na de koffie zijn we naar de metro gelopen en zijn we naar Sol gegaan. Daar beginnen we meestal. Eerst nog even gecontroleerd of 100 Montaditos er nog is. Gelukkig is dat het geval. Daarna de Grand Via op. Hier staat een erg grote vestiging van Primark. Daar even rustig rondgekeken en dan verder de stad door. We kwamen bij een winkeltje dat loten voor de grote loterij van eind december verkoopt. Er stond een lange rij van wel honderd meter voor de deur. Volgens een politieagent is dat altijd het geval bij deze loterij.  Toen weer verder en we kwamen weer bij Sol uit. Het was inmiddels wel tijd om te gaan lunchen bij Montaditos. Was gelukkig niet zo heel erg druk.

Na de lunch zijn we naar Plaza Mayor gelopen. Onze vriend Spiderman stond er ook weer. Blijft leuk. Het begint inmiddels wel een stuk warmer te worden. De jas kan dus uit. Vanaf het plein zijn we via een wijk met een grote Mercado, die bijna afgelopen was, richting het paleis gelopen. Daar hebben we nog een tijdje in de zon gezeten en ons verbaasd over het aantal toeristen dat een selfie maakt. Het leukste is nog die gekke bekken die ze er bij trekken.

Op de terugweg naar Sol nog even gestopt bij Starbucks op de Gran Via en daar nog een setje koffiekopjes gehaald met reclame van Spanje erop. Een mooie aanvulling op de set uit China die ik van Tim en Karen heb gehad.

Daarna terug naar de metro en naar de camper.

Woensdag 8 november 2017.

Vannacht is het weer flink koud geweest. Zal zo net boven nul geweest zijn.

Rond 09:30 uur zijn we vertrokken van de camperplaats in Madrid. Eerst even om de hoek de tank volgooien en daarna over de A4 naar Cordoba. De zon scheen volop maar er stond nog wel een frisse wind. Het was druk op de weg bij Madrid maar naarmate we verder van Madrid afkwamen werd het rustig.

We waren tegen 15:00 uur op de parking in Cordoba bij het Centro Historico, N37.87454 W4.78648, en we zijn direct de stad in gegaan.

Opvallend was dat de temperatuur hier een stuk hoger ligt dan in Madrid. Maar Madrid zelf ligt natuurlijk ook een stuk hoger.

Na het terras nog even door de oude stad gelopen en daarna weer terug naar de camper.

Donderdag 9 november 2017.

Vanuit Cordoba zijn we verder naar het zuiden gereden met als bestemming Torremolinos. Er waren nog twee campers op de plek aan het begin van de boulevard waar we voorheen eens gestaan hebben. Het weer is hier prachtig. Veel zon en een lekkere temperatuur. Dus even naar het strand en nog gezwommen. Het water was wel kouder dan verwacht.

Daarna nog even water ingenomen.

Onze Schotse buurman vertrok in de loop van de middag. Hij ging zijn camper stallen bij het vliegveld en had ’s avonds een vlucht terug naar Schotland. In januari komt hij weer terug.

Aan het begin van de avond vertrok onze Spaanse buurman ook. Omdat we alleen achter bleven zijn we maar verkast. We staan nu een stuk verder richting het centrum, bijna aan de boulevard met uitzicht op zee. N36.63926 W4.48541. Achter ons staat een Duitser met een Riesen Wohnmobil. Aardige vent overigens.

Vrijdag 10 november 2017.

Het waaide hard vanochtend vroeg waardoor de dakluiken dicht moesten. Er was wel weer een strak blauwe lucht met veel zon. De zon bleef de gehele dag, de wind ook. Daarom zijn we maar gaan lopen. Langs de boulevard naar het centrum en vandaar naar Benalmadena. Onderweg een Engels ontbijt gehaald. Was eigenlijk teveel, maar wel lekker. In Benalmadena hebben we Montaditos gespot. Zit inmiddels hier dus ook. Hier nog even iets gedronken en nog even op het strand gelegen. Daarna weer een kilometer of zeven terug naar de camper.

Zaterdag 11 november 2017.

Weer volop zon vandaag. Ook weer met flink wat wind, hoewel minder dan gisteren.

Eerst even op de fiets naar de Mercadona geweest om wat boodschappen te doen. Na de koffie zijn we richting het centrum gereden en hebben daar in de zon op het strand gelegen. Niet gezwommen i.v.m. De wind.

Ondergaande zon in Torremolinos

Zondag 12 november 2017.

Vandaag weer stralend weer. Prima weer dus om naar het strand te gaan. Omdat er nauwelijks wind stond zijn we vlakbij op het strand gegaan. Ook nog even een paar maal de zee in geweest.

Maandag 13 november 2017.

Er staat vandaag weer veel wind. Mooie gelegenheid om wat geocaches te zoeken. Omdat we toch wat boodschappen nodig hebben nemen we er eerst twee in de buurt van het industrieterrein waar een grote Mercadona zou moeten zitten. De Mercadona niet gevonden maar de caches wel.

Op de weg terug naar de camper toch wat boodschappen gehaald bij een lokale kruidenier. Brood was nog een stuk lekkerder ook dan van de supermarkt.

In de middag op de fiets naar het centrum, maar de caches daar hebben we maar overgeslagen. De locaties zien er daar niet zo lekker uit.

Dan maar verder naar Benalmadena en even wat gedronken op een terras. Daarna weer terug naar de camper.

Dinsdag 14 november 2017.

Toch maar weer vertrokken uit Torremolinis. Het is de bedoeling dat we weer eens naar Gibraltar gaan. Eerst even naar Cala de Michas, komen er toch langs. Hier kunnen we even gebruik maken van het sanistation. Dan ook maar gelijk even boodschappen gedaan bij de Aldi daar om de hoek.

Onderweg ook nog even in Puerto Banus gaan kijken of we de camperplaats konden vinden waar onze Duitse buurman het over had. Niet kunnen vinden helaas.  Wat verderop, voorbij Estepona, zou ook nog een camperplaats zijn. Op de doorgekregen coördinaten was niets te zien. Toch maar even via de volgende afslag het dorpje ingereden en terug naar de A7. Aan het eind, bijna op de A7 zagen we een paar campers staan Mooie plaats op een parking bij het strand. N36.30986 W5.25911. Uitzicht op zee. We staan hier met nog een paar campers. Morgen zien we wel of we hier langer blijven of toch doorgaan naar Gibraltar.

Woensdag 15 november 2017.

Toch maar besloten om vandaag hier te blijven. In de ochtend was het wat bewolkt maar in de loop van de ochtend waren de wolken verdwenen en bleef de zon lekker schijnen. Er stond de hele dag wel veel wind. Achter de camper zit je uit de wind en is het prima uit te houden.

We hebben nog een tijdje langs het strand gezeten en hebben verder in de zon zitten lezen.

Strand Torre Guardiaro

Donderdag 16 november 2017.

Dan toch maar door naar Gibraltar. Flinke bewolking vanmorgen maar later in de ochtend brak de zon door en was het prima weer. We staan op de camperplaats in La Linea bij het stadion. N36.15784 W5.33897.

Op de fiets door de douane en waren net te laat om een vliegtuig te zien vertrekken. Toen we aankwamen werd de afsluiting van de weg net vrijgegeven. We hebben de fietsen weer in de toegangspoort gestald en zijn bij Latino’s gaan ontbijten. Een heerlijk Engels ontbijt waar je de hele dag genoeg aan hebt.

Nog een rondje Main Street gedaan met allemaal dezelfde soort winkels. Juweliers, drankzaken en parfumerieën.

Aan het begin van de middag de fiets weer gepakt en een rondje om de rots gefietst. Bij het Europa Point even wat gedronken en van het uitzicht over het Straat van Gibraltar genoten met aan de overkant Marokko. Via de noordzijde van de rots zijn we weer terug gefietst. Vlak voor de tunnel zat een stel apen langs de kant te vlooien.

Vrijdag 17 november 2017.

Vanmorgen eerst nog even op de fiets naar Gibraltar geweest om een Engels ontbijt te halen. We hebben vandaag wel de kleinere versie genomen. Die van gisteren was wel erg veel.

Na de koffie in de camper zijn we vertrokken. Onderweg eerst nog even bij La Cala de Michas gestopt voor de sani en even boodschappen gedaan.

Bij aankomst in Torremolinos bleek onze plaats van een paar dagen geleden nog vrij. N36.30986 W5.25911. Geluk dus. Het is hier op het moment erg rustig.

Omdat het lekker weer is zijn we naar een terras gegaan (Moliere) om een sangria te drinken. Hebben we toch een paar uur lekker in een ligstoel in de zon op het terras gezeten.

Zaterdag 18 november 2017.

Hedt was vannacht een stuk frisser dan de afgelopen nachten maar toen de zon weer doorkwam werd het een stuk aangenamer.

We hebben een paar uur op het strand gelegen en hebben een paar maal in zee gezwommen.

Toen we terug waren in de camper hebben we geprobeerd of we Netflix via de Apple TV konden afspelen. Het geluid doet het wel maar het beeld komt niet door. Waarschijnlijk is de verbinding met de router te traag. Thuis nog maar een testen en anders proberen met een echte router.

Er zitten hier veel papegaaien. Ze lijken op een Amazone papegaai maar zijn een stukje kleiner. Er zit een grote zwerm hier rond de camper.

Papagaaien in Torremolinos

Zondag 19 november 2017.

Het was opnieuw mooi strandweer. De hele dag volop zon en een prima temperatuur.

Een paar uur op het strand en in de zee doorgebracht. Daarna nog een tijdje in de zon achter de camper gezeten. Later nog een rondje over de boulevard gemaakt. Bij terugkomst zagen we dat we Schotse buren hebben.

Maandag 20 november 2017.

Opnieuw een zonnige en warme dag.

Weer een aantal uren op het strand en in de zee doorgebracht. Later in de middag een wandelingetje naar de supermercado waar we de laatste stokbroden hebben gekocht.

Dinsdag 21 november 2017.

Het is tijd om langzamerhand richting Benidorm te gaan. Via de A7 door Malaga en in Nerja even gestopt bij de benzinepomp om daar water in te nemen. Stonden twee Deense dames met twee campers en drie honden de camper te wassen.  Daarna verder over de A7 naar Roquetas de Mar. We staan nu bij Playa Las Salinas. N36.77454 W2.60118. Hier zijn we al meer geweest in het verleden.

Eerst nog even in de zon zitten lezen en een praatje gemaakt met de Nederlandse buren.

Toen naar het winkelcentrum gelopen en daar een paar broodjes gegeten bij Montaditos.

Woensdag 22 november 2017.

Mooi weer en naar het strand geweest. Verder niet veel gedaan.

Donderdag 23 november 2017.

We zijn eerst naar de markt geweest. Omdat we voor ons doen redelijk vroeg waren kon je er nog lopen. Er staan hier een paar kraampjes met churro’s. Niet zo lekker als wij ons herinnerden uit Calpe.

Na de markt even koffie gedronken bij de camper en daarna op de fiets naar de andere kant van Roquetas. Er staan daar nu veel campers die er, zo te zien, voor langere tijd staan. We blijven dus maar waar we nu staan.

Onderweg terug nog even iets gedronken en gegeten op een terras aan zee.

Later in de middag zijn we naar het winkelcentrum gefietst om boodschappen te doen en wat kleding te kopen.

Toen het te fris werd bij de camper hebben we nog een wandeling gemaakt langs de boulevard.

Vrijdag 24 november 2017.

Het begint al goed vanmorgen. Veel zon en lekkere temperatuur. De bakker was laat waardoor we pas om ca. 10:00 uur klaar waren met het ontbijt buiten in de zon.

Eerst nog even koffie gedronken en met de buurman gesproken. Daarna naar het strand en de zee in.

In de loop van de middag terug naar de camper en nog wat zitten lezen.

Om ca. 16:00 uur zijn we naar het winkelcentrum gefietst en hebben nog wat kleding aangeschaft en boodschappen gedaan.

Toen we terug waren hebben we nog even in de zon gezeten totdat hij om ongeveer 18:00 uur achter de huizen verdween.

Zaterdag 25 november 2017.

Vanochtend nog mooi weer maar in de loop van de middag kwam er bewolking. De zon kwam er echter af en toe wel doorheen. Temperatuur nog steeds prima.

Boodschappen gedaan bij de winkelcentrum en later in de middag op de fiets naar Aquadulce gereden. Was daar ook rustig.

Zondag 26 november 2017.

Veel wind vandaag ofschoon de zon wel schijnt. Temperatuur ook nog steeds goed.

We hebben een stuk langs de boulevard gelopen richting de jachthaven. Later in de middag de boel opgeruimd opdat we morgen klaar zijn om te vertrekken.

Maandag 27 november 2017.

Nadat de bakker om 09:30 uur was langs geweest zijn we vertrokken na nog even afscheid genomen te hebben van onze Nederlandse buurman. Hij blijft nog even met z’n honden en moet half december in Tarifa zijn. Hij gaat dan met een groep naar Marokko.

Het weer is minder aan het worden. Het heeft zelfs even geregend. Via Decathlon, waar we nog wat spullen gekocht hebben, zijn we naar Nijar gereden om water te tanken en de tanks te legen. Daar in de buurt gelijk maar even de lunch gedaan. Verder over de A7 naar Cabo de Palos. We staan weer bij de vuurtoren. N37.63340 W0.69151. Het weer is inmiddels wel opgeklaard maar er staat nog een stevige wind.

Dinsdag 28 november 2017.

Tegen 10:00 uur vertrokken uit Cabo de Palos. We stonden met zes campers bij de vuurtoren en de politie reed regelmatig langs.

Omdat de weg afgesloten was in het centrum was het helaas niet mogelijk om langs de supermarkt te gaan. Moeten we dus vanmiddag maar ergens doen. We zijn via de N-332 gereden via Torrevieja. Was wel een drukke weg. Vanaf Alicante reed het wel lekker door tot aan Benidorm maar daarna door de smalle straat van Altea ging het heel langzaam. Uiteindelijk kwamen we rond 14:00 uur aan in Javea. Onze gebruikelijke plaats was niet toegankelijk omdat er een paar appartementsgebouwen worden gebouwd. Er stonden nog wel een paar campers maar het leek ons veel te druk met bouwverkeer.

Toen zijn we maar richting camping Naranja gereden. Hier hebben we vorige keer al gekeken voor een alternatieve locatie. We staan er met nog twee campers. Lekker rustig. N38.77389 E0.18216

Het valt op dat het erg rustig is op de boulevard. Het restaurant Scallops is slechts tot 16:00 uur open. We waren dus te laat.

Toen we in Javea aankwamen was het nog lekker zonnig weer maar later in de middag werd het bewolkt en waait er een koude wind. Blij dat we weer terug zijn in de camper.

Woensdag 29 november 2017.

Eerst een Engels ontbijt genomen bij Scallops Doordat het koud was en regende hebben we de camper maar bijna voor de deur geparkeerd. Na het ontbijt zijn we naar Calpe gegaan om daar nog twee nachten te blijven.

Helaas is de plaats waar we de laatste paar maal hebben gestaan afgesloten. Er wordt iets gebouwd/ingericht voor fietsers. Ook andere plaatsen waar we wel eens stonden waren niet meer toegankelijk. Uiteindelijk hebben we toch een plek gevonden in de buurt van Lidl. Er staan hier nog een paar campers. N38.64623 E0.05584.

’S Middags een rondje over de boulevard gelopen en wat boodschappen gedaan.

Donderdag 30 november 2017.

Het weer is gelukkig een stuk beter dan gisteren. Eerst op de fiets wat boodschappen gedaan en daarna lopend over de boulevard. Bij de haven kwamen net een paar vissersboten binnen. Leuk om even te kijken wat ze gevangen hebben.

Vrijdag 1 december 2017.

Na het ontbijt en de koffie zijn we naar Benidorm gereden waar we een plaats op camping Benisol hebben gereserveerd. N38.56011 W0.09833. Bij aankomst konden we toch nog kiezen uit een stuk of vijf plaatsen. Het is Calle Roma 25 geworden. De camper past er net op in de diepte en dan blijft er nog een mooie ruimte over om buiten in de zon te zitten.

Zaterdag 2 december 2017.

Het heeft bijna gestormd, in ieder geval hard gewaaid. We zijn dus maar thuis gebleven en hebben de camping verkend.

Zondag 3 december 2017.

Er was vandaag markt in Albir. Eerst even koffie gedronken in de zon en daarna op de fiets naar Albir. Bij de Chinees nog een paar kabels gekocht voor de mediaspeler. Het geluid doet het niet meer. Hopelijk ligt het aan de kabel.

Het was druk op de markt. Niet veel anders dan op andere markten. Ria heeft een mooie lederen rugzak gekocht en ik een horlogebandje.

Terug op de camping nog een tijdje, samen met de buren, een wijntje gedronken. Als de zon onder gaat wordt het wel snel koud. Snel naar binnen dus.

Maandag 4 december 2017.

Vannacht weer behoorlijk koud geweest. Volgens een Duitse Nederlander hier verderop was het kwik gezakt tot 5 graden.

Het was vanochtend vroeg ( ca. 09:00 uur) buiten beter dan binnen. De zon heeft al veel kracht. Het is de hele dag stralend weer geweest.

We zijn naar Benidorm geweest en hebben daar fietshelmen gekocht. Deze zijn hier sinds enkele jaren verplicht als je buiten de bebouwde kom fietst. Onlangs is er hier in de buurt controle geweest en bekeuringen van ca. 150 euro uitgedeeld. Dus beter om voor 15 euro bij de Chinees een helm te kopen.

Dinsdag 5 december 2017.

Het is vannacht erg koud geweest. Het ijs zat op de ruiten van de auto’s. Gelukkig nergens last van gehad.

Als je ’s morgens wakker wordt en de camper uit stapt loop je gelijk in de zon en voel je de kou niet. Binnen een uurtje is het weer gewoon prachtig weer.

Omdat we een aanmaning van de Gemeente Oosterhout hebben ontvangen v.w.b. de inschrijving in het GBA even met de Gemeente Utrecht gebeld. Ze hadden onze aanvraag voor een briefadres, bij Jordy, ontvangen maar omdat er een ambtenaar niet meer bij de gemeente werkzaam was is er nog niets mee gedaan. Ze gaan er nu spoed achter zetten. Voor wat het waard is.

We zijn naar Albir en Altea gereden en hebben nog even bij San Antonio gekeken. Daar waren nog een paar plekken vrij.

We zijn iets gaan eten bij Hong Kong, als test eventueel voor de kerst. Was prima in orde allemaal.

Via de Lidl terug om boodschappen te doen en daarna in de zon bij de camper. Nog even met de buren een borreltje gedronken totdat het te koud werd buiten.

Woensdag 6 december 2017.

Vandaag zijn we bij de camper gebleven. Lekker rustig in de zon gezeten.

Donderdag 7 december 2017.

Vanmorgen even getest hoe het Engelse ontbijt op de camping is. Was wel goed maar we hebben betere gegeten.

Tegen de middag naar Albir en Altea waar we de boulevard afgelopen zijn. Daarna naar het Sushi-restaurant. Was er niet zo druk en het eten was prima.

Voordat we terug gingen naar de camping hebben we nog wat boodschappen gedaan.

Vrijdag 8 december 2017.

Vanmiddag met de buren naar Benidorm gefietst. Even gekeken waar het kip-restaurant zit, waar de markt van zondag wordt gehouden en daarna naar de boulevard voor een kopje koffie met crêpe. Kosten: euro 1,50.

Terug op de camping nog even geborreld bij de buren.

Zaterdag 9 december 2017.

Er was vandaag een kerstmarkt op het terrein naast de camping. Wel heel apart om langs de glühwein en erwtensoep te lopen in je korte broek en T-shirt.

Zondag 10 december 2017.

Af en toe wat bewolkt en af toe de zon. Temperatuur prima.

Op de fiets naar Benidorm geweest en de markt bezocht. Is wel een erg grote markt hier. Daarna nog even naar de boulevard en langs een paar restaurants gereden om te kijken of het iets is voor Kerstmis.

Terug op de camping de BBQ aangezet.

Maandag 11 december 2017.

Het weer was niet veel vandaag. In de ochtend regen maar na de middag klaarde het op.

We zijn op de fiets nog even boodschappen gaan doen in Albir. Daarna nog een tijdje buiten gezeten.

Tot nu toe hebben we eigenlijk heel goed weer gehad. Dit was geloof ik de eerste maal dat we regen gehad hebben.

Dinsdag 12 december 2017.

We zijn met Corrie en Wim naar Albir gereden en hebben daar koffie met gebak genomen op een terras. Daarna een stuk over de boulevard gelopen en nog even naar boven gegaan over de trappen naar de kapel. Mooi uitzicht. Corrie en Wim waren hier nog nooit geweest.

Op de terugweg nog even langs de Lidl en daarna naar de Aldi geweest.

Op de camping nog even iets met de buren gedronken totdat het te koud werd om buiten te zitten.

Woensdag 13 december 2017.

Het heeft vannacht drie graden gevroren. Het ijs stond nog op de camper.

Echter, zodra de zon op is, is het buiten weer lekker zodat we gewoon weer buiten kunnen ontbijten.

Na de koffie zijn we naar de markt gereden om een warme pyjama voor Jordy te kopen. Ook hebben we de churro’s weer geprobeerd. Nog steeds goed.

We hebben de fiets op de boulevard gezet en zijn toen naar het Indiase restaurant gelopen dat meer richting het oude centrum ligt. Het menu was goed maar niet echt fantastisch. De bediening was echter wel erg vriendelijk. Als we het niet lekker vonden zouden we gewoon iets anders kunnen proberen. Was gelukkig niet nodig.

Na het eten weer via de boulevard naar de fietsen en wat boodschappen gedaan bij Vera Cruz.

Op de terugweg reden we weer langs de marktplaats waar nog veel rommel was achter gelaten. Plotseling blokkeerde het achterwiel en stond volledig vast. Wat bleek. Er was een stuk plastic folie in de derailleur gewaaid en dat zorgde ervoor dat de ketting in de derailleur vastliep. De ophanging van de derailleur was volledig afgebroken. Met veel moeite kon het meeste van de folie verwijderd worden zodat het wiel weer kon draaien. Dus maar lopend terug naar de camping. Ca. 3,5 kilometer.

Donderdag 14 december 2017.

Vannacht weer koud geweest.

Na het ontbijt buiten direct aan de demontage gegaan van de derailleur. Ging gemakkelijk uit elkaar en de resten van de plasticfolie konden uiteindelijk worden verwijderd.

Wim van hiernaast heeft van die voortreffelijke lijm die ze ook op de beurs in Düsseldorf verkochten. Jammer dat het op het materiaal van de derailleur ophanging niet werkt. Na een aantal probeersels met de poeder en primer leek het toch te willen plakken.

Uiteindelijk heeft Wim me achterop de scooter, met de fiets op mijn schouder, naar een fietsenwinkel in Albir gebracht. Ofschoon ik weinig vertrouwen had dat ze de benodigde originele onderdelen hadden bleek dit toch het geval.  Na ongeveer twee uur werd ik gebeld dat de fiets weer klaar stond.  Ophanging vervangen, een nieuwe ketting en een nieuwe kabel. Gelukkig kunnen we nu weer fietsen.

Later, terug op de camping, nog wat na geborreld om het te vieren.

Vrijdag 15 december 2017.

Eerst weer in de zon zitten ontbijten en daarna koffie gedronken. Toen naar Albir om boodschappen te doen.

Omdat de fiets toch niet lekker trapt zijn we gelijk nog even langs de fietsenmaker gereden. Het bleek dat de cassette toch ook vervangen moest worden. Hebben ze gelijk gedaan terwijl wij er op konden wachten. Nu is de fiets weer helemaal 100%.

Zaterdag 16 december 2017.

Al vroeg een telefoontje uit China van Tim en Karen. Ook Jordy had al vroeg gebeld.

Rond 10:00 uur zijn we naar Benidorm gereden en hebben aan de boulevard een Engels ontbijt genomen. Lekker in het zonnetje.

Daarna over de boulevard naar Playa Poniete gelopen maar op de verhoging bij het centrum zijn we maar een terras gaan opzoeken wegens dorst. Waarschijnlijk was het ontbijt de oorzaak.

Op de terugweg naar onze fietsen hebben we nog wat inkopen gedaan bij Vera Cruz aan de boulevard en om ca. 14:30 waren we weer terug bij de camper en hebben nog een tijdje zitten borrelen met de buren.

Zondag 17 december 2017.

Was fris vanochtend. Daarom maar binnen ontbeten. Na de koffie buiten op ons gemak naar de markt in Albir gefietst en daar nog wat rond gelopen.

Om 13:30 uur hadden we met de buren afgesproken bij Hong Kong. De zaak zat vol maar gelukkig kwam er na een paar minuten al een tafeltje voor ons vrij. Toen we goed en wel zaten kwamen de buren ook binnen.

Lekker gegeten daar en op de terugweg nog even langs de chinees om een stop voor de wasbakken te halen.

Op de camping nog even buiten gezeten. De temperatuur begon al wel te dalen.

Maandag 18 december 2017.

Vannacht is het weer koud geweest. Het ijs zat vanochtend op de ramen. Gelukkig scheen de zon weer zodat het buiten al snel weer lekker was.
De gehele dag op de camping gebleven en in de zon zitten lezen.

Dinsdag 19 december 2017.

Vannacht is het een stuk minder koud geweest dan gisteren. Het heeft alleen wel behoorlijk geregend en er staat veel wind.

We wilden eigenlijk nog naar Benidorm of Albir maar zijn wegens de sterke wind en af en toe wat regen toch maar thuis gebleven.

Woensdag 20 december 2017.

We zijn vandaag met de buren naar een kiprestaurant geweest. Pollo de Benidorm. Het restaurant zelf was niet veel bijzonders maar het eten was heel lekker.

Donderdag 21 december 2017.

Vanmiddag zijn we naar Albir gegaan en hebben daar boodschappen gedaan. Aansluitend nog even op een terrasje een kan sangria gedronken.

Vrijdag 22 december 2017.

Jordy heeft een vroege vlucht waardoor ze al om kwart over elf op de camping was. Gezellig koffie gedronken in de zon. Verder niets gedaan en in de zon zitten lezen.

Zaterdag 23 december 2017.

Na het ontbijt en de koffie zijn we naar Alicante gereden om daar naar de Outlet te gaan. We hebben alle drie nieuwe sportschoenen gekocht. Bij Montaditos hebben we een paar broodjes gegeten en zijn toen naar de jachthaven gereden. Er was plaats genoeg in de parkeergarage.

Eerst hebben we een stuk over de boulevard gelopen en later zijn we naar de tapas restaurant Lizarran gegaan. Hier zijn we twee jaar geleden ook geweest met Tim en Karen. De tapas smaakten weer uitstekend.

Op de terugweg zijn we nog even langs de camperplaats bij San Juan gereden. Ziet er goed uit. Misschien gaan we hier nog een paar dagen staan als we Benidorm verlaten begin volgend jaar.

Zondag 24 december 2017.

Het was de bedoeling om aan de boulevard van Benidorm een Engels ontbijt te gaan halen. Echter, de buurman had een probleem met zijn elektra dus die eerst even op gang geholpen.

Uiteindelijk zijn we naar de markt gegaan en hebben daar wat churro’s gegeten als ontbijt. Daarna de markt over voor een riem voor Jordy. Twee stuks gekocht. Later nog een stuk boulevard gedaan en nog wat boodschappen gehaald bij Vera Cruz. Toen terug naar de auto.

We zijn nog even in Finestrat gaan kijken naar nieuwbouw woningen. Ziet er wel mooi uit maar ligt toch te ver van het strand. Bovendien ligt het op een berg waardoor het niet per fiets is te bereiken.

Ook zijn we nog even naar Albir gereden om bij de Chinees kerstverlichting te kopen.

Bij de camper nog even in de zon gezeten en toen de BBQ aan voor gebakken aardappelen met braadworst.

Maandag 25 december 2017.

Omdat het eerste kerstdag is is alles gesloten. Daarom vandaag maar bij de camper doorgebracht. Het was prachtig weer, de gehele dag zon. Dus lekker buiten gezeten en wat gelezen.

Dinsdag 26 december 2017.

Het was vandaag licht bewolkt maar de zon kwam er toch ook nog wel door. Mooi weer om de wandeling naar de Vuurtoren in Albir te doen. Met de auto naar Albir gereden. En vandaar naar de ingang van het park gelopen. Was niet erg druk op de route dus prima te doen. Bij de vuurtoren ook nog een cache gevonden. Hier hebben we vorig jaar nog een tijd gezocht en niet gevonden. Nu hadden we hem snel.

Toen we terug in Albir waren begon het te regenen. Duurde gelukkig niet lang. We hebben de auto opgehaald en zijn naar de Chinees Hong Kong gereden waar de buren net naar buiten kwamen.

Na de Chinees nog even wat boodschappen gedaan en terug naar de camper. Hier hebben we naar Harry Potter gekeken en een spelletje gedaan.

Woensdag 27 december 2017.

Vandaag de laatste dag voor Jordy bij ons. Op ons gemak koffie gedronken en spullen gepakt. Tussen de middag warm gegeten en nog even buiten in de zon gezeten. Was vandaag wel veel wind.

Om drie uur is Jordy vertrokken naar het vliegveld bij Valencia.

Daarna met de buren nog een borrel gedronken. Zij vertrekken morgen in de loop van de ochtend naar huis.

Donderdag 28 december 2017.

Prima weer vandaag.

De buren zijn in de loop van de ochtend vertrokken. Ze blijven vandaag nog in Albir staan achter de chinees. Daar staan nog een paar campers.

Begin van de middag zijn we naar Albir gereden om boodschappen te doen. Toch nog even gekeken of de buren er stonden. Het bleek dat ze een gladde voorband hadden. Helaas niet een passende dop om het wiel te verwisselen. Konden ze gelukkig lenen bij een collega camperaar.

Daarna naar de Lidl voor de boodschappen. Toen we daar klaar waren zijn we toch maar even overgestoken naar de fietsenwinkel. Ze hadden vier banden voor onze fietsen op voorraad en konden ze direct monteren, tezamen met nog een paar werkzaamheden. Duurde bij elkaar een uurtje, die wij doorgebracht hebben op een terras in de zon.

De temperatuur is wel aan het veranderen. We hebben tot zes uur buiten zitten eten. Tot nu toe werd het om een uur of vier half vijf te koud om buiten te zitten.

Vrijdag 29 december 2017.

In de vroege ochtend scheen de zon en was het heerlijk warm, maar rond tien uur werd het bewolkt.

Rond de middag zijn we naar Benidorm gereden. De zon scheen weer en we hebben nog een tijdje op het strand gelegen.

Na een uurtje zijn we weer naar het kippenrestaurant gegaan om kip te eten. Lekker. Daarna nog even via de supermarkt en de apotheek en terug naar de camping waar we nog een tijdje in de zon hebben zitten lezen.

Zaterdag 30 December 2017.

Vandaag waarschijnlijk de warmste dag van onze reis. Buiten ontbeten en na de koffie naar het strand in Benidorm. Tijdje op het strand gelegen maar het was helaas niet mogelijk om de zee in te gaan doordat er op een halve meter diepte allemaal stenen lagen. Jammer.

Daarna nog wat boodschappen gedaan en op de camping nog een tijdje in de zon gezeten.

Zondag 31 december 2017.

We werden wakker met een stralende zon. Het was weer prima weer. Buiten ontbeten en koffie gedronken met Karel, onze Belgische buurman.

Verder bij de camper in de zon gezeten en aan het eind van de middag de BBQ aan.

‘s Avonds naar Youp van ’t Hek gekeken en om middernacht Tim en Jordy gebeld.

In de avond kwam er weer veel wind opzetten.

Er is opvallend weinig vuurwerk hier in Benidorm. Even na twaalf uur zagen we een paar vuurpijlen maar dat was weer snel over.

Maandag 1 januari 2018.

We waren pas laat wakker en daarom het nieuwjaarsconcert maar opgenomen. Kunnen we later nog wel eens naar kijken.

Verder niet veel gedaan en de gehele dag buiten gezeten.

Dinsdag 2 januari 2018.

We zijn vanmorgen even langs de receptie gegaan om te kijken of het mogelijk is dat wij nog een paar dagen langer blijven. Als dit niet kan moeten wij de spullen gaan pakken en morgenochtend vertrekken. Gelukkig was het mogelijk om nog twee weken te blijven maar dat is voor ons te lang. We blijven nu tot maandag 8 januari.

Vanmiddag zijn we naar Albir gereden en zijn gelijk even langs de gedoogplaats achter Hong Kong gaan kijken. Het staat er behoorlijk vol. Misschien gaan wij hier ook een nacht staan wanneer wij van de camping af gaan en het te laat wordt om verder te rijden.

Daarna nog even wat boodschappen gedaan bij de Jumbo.

Woensdag 3 januari 2018.

Het is mooi weer om naar het strand te gaan. Na het ontbijt en de koffie vertrokken de overburen. Daardoor een tijd met de andere buren staan praten waardoor we toch nog laat naar Benidorm gingen. Het was behoorlijk druk op het strand. We zijn op het strand bij het kasteel gaan liggen want daar kun je gemakkelijk het water in. Het water was toch wel behoorlijk koud. Dit hield ons niet tegen om toch te gaan zwemmen. Helaas werd het bewolkt toen we net weer het water uit waren. Dus maar met een natte broek het terras op om iets te gaan eten.

Donderdag 4 januari 2018.

Het zou vandaag een warme dag worden. Daarom zijn we naar het strand in Albir gegaan. Jammer dat het strand grotendeels is bedekt met kiezels. Er is echter wel een smalle strook met zand. Daar zijn wij neergestreken. We zijn ook nog even gaan zwemmen. Lekker fris. Daarna opdrogen. Na nog wat boodschappen gedaan te hebben zijn we naar de sushitent bij de Aldi gegaan. Was ook prima.

Vrijdag 5 januari 2018.

Het is er eindelijk van gekomen om de wandeling naar de top van de Sierra Helada te gaan doen. De fietsen hebben we bij het strand neergezet en zijn naar het Nationale Park gelopen.

De tocht ging flink steil omhoog. Ik geloof met een stijgingspercentage van boven de 30%. Goed dat we de bergstokken hadden meegenomen. Het was een flinke klim van ruim anderhalf uur. Boven op de berg, bij de antennes, heb je een mooi uitzicht over Benidorm, Albir, Alfas del Pi en de zee. We zagen zelfs een paar dolfijnen beneden ons zwemmen.

Op de terugweg langzaam aan naar beneden. Wel de hele weg remmen in verband met het stijle pad.

Onderweg ook nog een geocache gevonden. Er liggen er nog meer maar die liggen op de steile wanden naast het pad. Die slaan we maar over.

Zaterdag 6 januari 2018.

Het is zwaar bewolkt vandaag maar de temperatuur is goed. We zijn naar de rommelmarkt geweest naast de camping. We blijven vandaag maar op de camping.

Later op de dag kwam de zon er steeds meer door.

Op de camping in Benidorm

Mooie dag om de spullen vast te gaan pakken omdat we maandag hier vertrekken.

Aan het einde van de middag begon het te regenen.

Zondag 7 januari 2018.

Geen zin vandaag om ergens heen te gaan. Dus op de camping gebleven en de spullen ingepakt opdat we morgen bijtijds kunnen vertrekken.

Aan het einde van de middag de camping betaald. Kunnen we morgen gelijk weg.

Maandag 8 januari 2018.

Tegen elf uur zijn we van Benisol vertrokken en naar Albir gereden. We staan nu op de parking achter de Chinese Restaurant Hong Kong met nog een twintigtal campers. De meeste hiervan zijn langstaanders.

Op ons gemak naar de Lidl gelopen om wat inkopen te doen. Daarna naar de Chinees om nog wat spullen te kopen voor de inventaris van de camper en een cadeautje voor thuis.

Op een terras nog wat gedronken en aan het einde van de middag naar Hong Kong om te eten.

Dinsdag 9 januari 2018.

We hebben Albir verlaten en zijn naar Calpe gereden. Op de locatie waar we in november gestaan hebben was nog plaats dus zijn we daar weer gaan staan.

Het was lekker weer en we hebben een rondje over de boulevard naar de vissershaven gemaakt.

Woensdag 10 januari 2018.

Ook vandaag weer prachtig weer. De gehele dag volop zon. Alleen heeft het vannacht behoorlijk geregend. We blijven dus nog maar een dag hier.

Na de koffie zijn we via de boulevard naar de haven gelopen en vandaar de boulevard op langs de rots. Daar nog een tijdje in de zon en uit de wind gezeten Was gewoon warm.

Over de andere boulevard terug naar de camper. In de straat waar de nieuwe camperplaats is gevestigd, tegenover de Aldi, staat het ook weer vol met campers.

Donderdag 11 januari 2018.

Er stond vandaag heel veel wind maar de zon was volop aanwezig.

De terugreis gaat nu toch echt beginnen.

Eerst zijn we naar Cullera gereden en hebben daar de tank weer vol gegooid. Daarna via de A7 naar El Grau. De camperplaats is daar uitgebreid en heeft drie sanistations. Er was plaats genoeg. We hebben daar even iets gegeten en de tanks leeg gemaakt en water ingenomen.

Vandaar via het vliegveld, daar is nu ook een gedoogplaats met nog veel plaatsen vrij, en Benicassim naar Peniscola gereden. We zijn achter Camping Eden gaan staan waar we al meerdere malen hebben gestaan. Na een half uurtje kwam de politie langs en sommeerde ons om hier weg te gaan. Je mag er niet meer staan. We werden naar de camperplaats in Benicarlo verwezen. Die plaats was echter al vol. Er mogen er 7 staan maar er stonden er 8.

Daarom teruggereden naar Peniscola en we staan nu op de Parking Els Daus. Is niet veel bijzonders maar voor een nacht is het prima.

Vrijdag 12 januari 2018.

We werden pas om 09:00 uur wakker, dus snel ontbeten en vertrokken.

Via de N232 langs Morella en vandaar over de col van +1.200 meter. Er lagen nog sneeuwresten. Er wordt hier een nieuwe weg aangelegd dus af en toe even een omleidinkje. Vanaf Alcaniz wordt de weg breder en rijdt het lekker door tot Zaragoza. Er is niet veel verkeer op de weg. Omdat we al vroeg in de middag in Zaragoza waren zijn we doorgereden naar de camperplaats in Huesca. Hebben we morgen wat minder te rijden als we de Pyreneeen door moeten.

Volgens de weersvoorspelling komt er een grote hoeveelheid sneeuw deze kant op. Als we begin van de middag de bergen over zijn blijven we de sneeuw waarschijnlijk voor.

Het plaatsje Huesca stelt niet zoveel voor. Er staat in het oude centrum een kathedraal, maar die was dicht. Er waren maar weinig winkels en terrassen open. Waarschijnlijk i.v.m. de siësta.

Zaterdag 13 januari 2018.

Via een mooie route zijn we van Huesca via Jaca naar de Tunnel de Somport gereden. Toen we de tunnel uitkwamen zIjn we gestopt om koffie te drinken en wat foto’s te maken. In Spanje hadden we een zonnetje maar toen we de tunnel uitkwamen zaten we in de sneeuw.

Sneeuw bij de Tunnel de Somport

Parkeren in de sneeuw bij de Tunnels de Somport

Eigenlijk was het de bedoeling om in Oloron te overnachten maar omdat we daar al vroeg waren zijn we doorgereden naar Villeneuve de Marsan, een paar kilometer ten noorden van Pau.

Op de camperplaats stonden al twee Fransen gebruik te maken van de gratis stroom. Het dorpje is niets. We begrijpen dan ook niet wat die fransen daar dan een paar dagen doen.

Zondag 14 januari 2018.

Het heeft vannacht en vanmorgen geregend en het was kil. Tegen 11:00 uur zijn we vertrokken. Via de D933 naar Bergerac. Het was de bedoeling om daar te overnachten op de camperplaats maar omdat het toch bewolkt was zIjn we maar doorgereden naar Perigeux en over de N21 naar de camperplaats in Oradour sur Glane. Het is zwaar bewolkt en we staan daar met twee campers.

Maandag 15 januari 2018.

Grijs weer vandaag dus we gaan maar verder naar het noorden. Via de A20 naar Limoges en vandaar naar Vierzon. Dan over de N20 naar de camperplaats in Lamotte Beuvron. Onderweg begon het te regenen.

We staan nu op de camperplaats aan een meertje. Trieste bedoening met dit weer. Morgen door naar Parijs.

Dinsdag 16 januari 2018.

Nog steeds slecht weer maar wel regelmatig droog en veel wind. We gaan op weg naar Parijs waar we een paar dagen willen blijven op de camping in het Bois de Boulogne.

Onderweg, een kilometer of zestig voor Etampes, begon het controlelampje van de motorolie te knipperen en kwam er een melding op het scherm dat de motorolie ververst moet worden. Bij de eerstvolgende garage gestopt en gevraagd of zij even de olie kunnen verversen. Helaas was dat niet mogelijk. Waarschijnlijk omdat de eigenaar van de garage direct na ons de zaak op slot deed en weg reed.

Toen maar de garage thuis gebeld die gelukkig wisten te melden dat er nog 1.000 kilometer gereden kan worden en dat de olie en -filter ververst moeten worden. Nog genoeg ruimte dus om naar huis te rijden gelukkig. Gelijk maar een afspraak gemaakt om maandag 22 januari dit op te lossen.

Rond half vier waren we op de camping in Parijs. N48.86824 E2.23488.

Woensdag 17 januari 2018.

Onverwacht was het vandaag toch redelijk goed weer. Weliswaar een frisse wind maar het is bijna de hele dag droog gebleven.

We zIjn op de fiets naar de metro in Neuilly gegaan en vandaar met de metro naar de Arc de Triomphe. We zijn over de Champs Elysees gelopen naar de Place de la Concorde en verder door de Tuillery naar het Louvre. Er zit daar een heel winkelcentrum onder. Vandaar verder richting Les Halles. Onderweg wat gegeten en toen de metro terug genomen. Toen we weer in de camper waren begon het te regenen. Goed getimed dus.

Donderdag 18 januari 2018.

Het regent weer behoorlijk vanmorgen zodat we niet op de fiets naar de metro zijn gegaan. We zijn gaan lopen en hebben de paraplu meegenomen. Het eerste stuk gingen we over een drassig pad maar in Neuilly was het goed te doen.

We zijn naar de Sacre Coeur geweest en hebben wat rond gelopen door Mont Martre. Daarna met de metro naar Les Halles waar we het Udon restaurant hebben opgezocht dat door Karen was aanbevolen. Ofschoon er een kleine rij buiten stond te wachten mochten we bijna direct naar binnen. Het eten was heerlijk.

Na het eten hebben we de metro weer terug genomen naar Neuilly en vandaar weer drie kwartier teruggelopen naar de camping.

Vrijdag 19 januari 2018.

Na de koffie hebben we Parijs verlaten en zijn via de A1 naar Antwerpen gereden. De camperplaats was zo goed als vol met geparkeerde auto’s. Er is namelijk een beurs in de Expo. Nadat we een kwartiertje gewacht hadden kwam er een plek vrij op het verharde gedeelte. Met de camper op het gras gaan staan was geen optie omdat alles drassig was door de regen. Wij staan nu ook nog vlakbij een stroompunt. N51.18958 E4.40064.

Tim kwam ons tegen zessen ophalen om later op de avond met Karen en Tim en wij naar een restaurant te gaan. Lekker gegeten. Later op de avond heeft Tim ons weer naar de camperplaats gebracht.

Zaterdag 20 januari 2018.

Tim kwam ons aan het eind van de ochtend ophalen en heeft ons naar zijn appartement gebracht. Ria gaat de was doen en Tim en ik gaan eerst langs zijn werk om e.e.a. te printen wat opgestuurd moet worden. Daarna naar Breda om bij de Chinese toko spullen te halen voor de hotpot vanavond. Jordy en Johan kwamen ook. Was een gezellige avond. Jordy en Johan hebben ons weer bij de camper afgezet.

Zondag 21 januari 2018.

Het was vandaag weer koud en hebben besloten om van de gekregen toegangskaarten gebruik te maken om de Bouw- en Renovatiebeurs in de Expo te bezoeken. Was uiteindelijk toch wel interessant want we hebben weer een aantal ideeën opgedaan voor ons nieuwe huis en Emmen.

Maandag 22 januari 2018.

Het is leeg geworden op de camperplaats. Er zijn alleen nog wat standbouwers aanwezig om de stands weer af te breken in de Expo.

Voordat we vertrokken nog even water ingenomen etc.

Langs de E19 hebben we nog gas getankt. Halverwege het vullen ging een o-ring kapot waardoor de flessen niet geheel gevuld werden.

Tegen 11:30 waren we bij Cor en Yvonne en hebben daar koffie gedronken en wat gegeten.

Om 15:15 uur had ik een afspraak bij Deba in Etten-Leur om olie te verversen. Kost wel veel geld. Toch maar eens kijken of dit niet te voorkomen is.

Vanaf Deba nog even bij de Makro de tank volgegooid en daarna naar de camperplaats in Oosteind. We staan op de oprit omdat het veld te drassig is. Een prima plaats voor een paar nachten. N51.64705 E488326.

Dinsdag 23 januari 2018.

Vandaag hebben we een heel programma. Eerst naar Dongen om de Tupperware emmer weg te brengen i.v.m. garantie. Daarna nog even naar de huisarts. Voorts naar de Makro, Hornbach, de keukenzaak en Ikea waar we ook wat gegeten hebben. Verder naar de BBQstore waar we naar een buitenkeuken gekeken hebben en ons hebben laten voorlichten. Toevallig begint er morgen een actie waarbij er geen 21% BTW wordt berekend. Als we toch besluiten om zo’n keuken aan te schaffen. Is het nu een stuk voordeliger.

Ria heeft een etentje met vriendinnen en ik ben naar Yati gegaan voor een rijsttafel.

Woensdag 24 januari 2018.

Nog even wat dingen geregeld en daarna op de koffie bij Kitty, die jarig is. Daarna naar Utrecht om nog wat spullen die we in Emmen nodig hebben bij Jordy op te halen. Net op tijd voor de files weer terug in Oosterhout waar we bij Kitty en Rob hebben gegeten.

Donderdag 25 januari 2018.

We zijn van de camperplaats in Oosteind, een prima plaats overigens voor een bezoek aan Oosterhout, vertrokken en naar de camperplaats in het centrum van Emmen gereden. N52.78152 E6.90335. Het was niet druk, er stonden nog twee campers.

Gelijk maar even naar het Gemeentehuis gelopen om de verhuizing te regelen. Dit kan echter alleen op afspraak. Morgen om 11:00 uur is er nog plaats.

De stad nog even doorgelopen en bij Mediamarkt een printer in de aanbieding gezien. Morgen even ophalen.

Vrijdag 26 januari 2018.

Naar de Gemeente geweest voor de inschrijving van de verhuizing. Er is echter wel een getekend eigendomsbewijs van de woning noodzakelijk. Omdat de overdracht pas maandag a.s. is zijn we voorlopig ingeschreven en kunnen we maandag een kopie opsturen.

In de middag naar een gashaard gaan kijken in de plaatselijke winkel. Daar erg goed geholpen en nu hebben we een heel andere kijk op de inrichting van de woonkamer. Maandag even de maten in de kamer uitzetten en kijken of e.e.a. naar onze zin is.

Later in de middag zijn we naar de camperplaats in Erica gereden (N52.72949 E6.92324) omdat we daar over elektriciteit kunnen beschikken. Wel noodzakelijk om met deze temperaturen de kachel aan te kunnen doen. De zon levert nagenoeg niets op in deze tijd.

Zaterdag 27 januari 2018.

Het is geen lekker weer. Mooie gelegenheid om langs een keukenzaak te gaan om te kijken wat de mogelijkheden zijn voor een nieuwe keuken. Volgens de verkoper zou er plaats genoeg zijn voor onze wensen. Eerst maar eens nameten de komende week.

Zondag 28 januari 2018.

Slecht weer vandaag. In de loop van de middag zijn we nog even bij Roelie langsgegaan.

Maandag 29januari 2018.

Vroeg op vanmorgen want we moeten om 09:00 uur in onze nieuwe woning zijn voor de inspectie. Er zijn gelukkig geen opmerkingen. Alleen ontbreken er een paar sleutels die bij de vorige eigenaren in de kluis liggen. De kluis gaat helaas niet meer open.

Daarna naar de notaris voor de overdracht.

In de middag de camper opgehaald van de camperplaats in Erica en op de oprit gezet.

Einde trip.

(Visited 2 times, 1 visits today)
Dit bericht is geplaatst in cat RV Berichten, Jaar 2017, Jaar 2018. Bookmark de permalink.