2018 Moezel.

Dinsdag 1 mei 2018.

In de loop van de ochtend zijn we uit Emmen vertrokken en zijn we via Zwolle en over de A50 richting Antwerpen gereden. We hebben Tigger, de kat van Tim en Karen, bij ons. Hij mag weer naar huis na een paar weken logeren bij ons. We zullen hem missen.

Op de camperplaats Vogelzang, N51.18958 E4.40064, is nog plaats genoeg en we hebben er een prima plek uitgezocht.

Tim was pas om 13:30 uur terug op Zaventem, dus het duurde even voordat hij ons, en Tigger, op kwam halen. ’s Avonds lekker Hot Pot gegeten bij Tim en Karen.

Woensdag 2 mei 2018.

Onze volgende bestemming is Amsterdam. We gaan Jordi en Johan helpen klussen in hun nieuwe huis in Badhoevedorp. We gaan staan op de Camping Het Amsterdamse Bos in Amstelveen, N52.29353 E4.82340, op fietsafstand van Jordy.

Johan kwam ons ophalen zodat we al het gereedschap mee konden nemen. ’s Avonds heeft Jordy ons weer teruggebracht.

Donderdag 3 mei 2018.

We zijn op de fiets naar Jordy gegaan. Onderweg kwamen we onder de aanvliegroute van de landingsbaan van Schiphol door. Juist op dat moment kwam er een Boeing 747 vrachtvliegtuig laag over om te landen.

Na een dag klusjes doen zijn we ’s avonds gaan eten bij e-Chi tegenover de Arena. Was erg goed.

Vrijdag 4 mei 2018.

Vandaag weer een dagje klussen. Aan het einde van de middag samen met de ouders en zus van Johan gebarbecued op de nieuwe Weber die net op tijd in elkaar gezet was.

Zaterdag 5 mei 2018.

We zijn bijtijds vertrokken van de camping in Amsterdam met als bestemming De Moezel.

Over de A2 richting Maastricht en vandaar, door de nieuwe tunnel, richting Luik. Vlak voor Luik gaan we richting Verviers en dan door Duitsland naar de Moezel. Wij hebben een plek gevonden op de camperplaats in Minheim. Hier zijn we al meer geweest. N49.86593 E6.94079.

Zondag 6 mei 2018.

Omdat we op de tweede rij stonden zijn we verkast naar een plaatsje dat vrij is gekomen direct aan de moezel. Mooie plek.

We hebben de gehele dag in de zon zitten lezen.

Maandag 7 mei 2018.

Ook vanmorgen weer in de zon gezeten. Vanmiddag hebben we de fiets gepakt en zijn naar Neumagen-Drohn gereden. We hebben daar op een terras wat gedronken en daarna zijn we weer terug gereden naar Minheim.

Dinsdag 8 mei 2018.

Vanochtend hebben we de boot genomen naar Bernkastel-Kues. Hij kwam een minuut of tien te laat aan in Minheim en toen we bij de sluizen van Wintrich kwamen keerde hij weer om en maakte gedurende een half uur een ommetje omdat de sluis niet beschikbaar was. Met de nodig vertraging, hetgeen niet erg was met dit weer, zijn we toch in Bernkastel-Kues aangekomen.

Eerst een ijsje gehaald en daarna een stuk door het oude gedeelte gelopen. Ook nog even een terras bezocht en daar een Flamkuche gegeten.

Daarna langs het water weer langzaam richting de boot gelopen. Onderweg ook nog een setje kleurpotloden gekocht die ik nodig heb om een elektra-schema van de garage thuis te tekenen.

Woensdag 9 mei 2018.

Opnieuw was het warm vandaag. Eerst buiten gezeten en koffie gedronken en daarna even de fiets aangepast aan de fietstassen. Hopelijk blijven ze nu niet meer tussen de spraken zitten.

In de middag zijn we naar Piesport gefietst en hebben daar wat boodschappen gedaan bij de Edeka.

Later in de middag nog een kleine aanpassing aan de fiets gedaan.

De wegwerp bbq die we vorig jaar hebben gehad heeft het vanavond goed gedaan.

Donderdag 10 mei 2018.

Het weer is, zoals voorspeld, een stuk minder dan de afgelopen dagen. Het is zeker tien graden kouder. Af en toe een paar druppels.

‘s Middags zijn we een stuk gaan lopen en hebben drie geocaches gevonden. De vierde hebben we niet kunnen vinden omdat de batterij van de telefoon leeg was.

Vrijdag 11 mei 2018.

Aan het begin van de middag zijn we op de fiets nog even naar Piesport gereden om wat boodschappen te doen bij de Edeka.

Bij terugkomst bij de camper hebben we nog een stuk gelopen naar de sluis bij Wintrich.

Zaterdag 12 mei 2018.

Het is vandaag weer erg warm.

In de middag hebben we de wandeling Sonneninsel Rundweg RW4 gedaan. Deze loopt door de wijngaarden om de berg heen. Was wel een stuk klimmen in de hitte, maar wel steeds een mooi uitzicht.

Zicht op de Moezel

Zondag 13 mei 2018.

Het weer is een stuk minder geworden. Zwaar bewolkt en af en toe regen.

Onze Duitse buren zijn weer vertrokken, evenals veel campers op de camperplaats. Het is nu weer rustig hier.

In de middag kwam er een Belg met een grote camper die hem vlak voor onze neus neerzette. Jammer, maar we staan nog steeds mooi.

Maandag 14 mei 2018.

Het zag er vandaag wat dreigend uit maar, na een goede weer-app bekeken te hebben, zou het toch droog blijven vandaag.

Rond de middag zijn we op de fiets naar Trittenheim gereden om eens te kijken hoe het daar is. De camperplaats daar ligt ook direct aan de Moezel en is ok.

Toen we terug naar Neumagen reden kregen we een kleine bui over ons heen, maar niet genoeg om nat te worden. Toen we in Neumagen het restaurant binnen liepen barstte de bui los. Net op tijd binnen dus. Na het eten weer terug naar Minheim. We waren nog maar net binnen of het begon weer flink te regenen. De regen was gelukkig weer snel voorbij waarna de zon weer doorkwam. Nog een tijdje in de zon gezeten. Rond half zeven werd het donker en kwam er een flinke onweersbui opzetten. Nog net de tijd gehad om de spullen binnen te zetten en de fietsen op de drager te zetten. De luifel kon gelukkig ook nog droog opgerold worden.

Dinsdag 15 mei 2018.

We zijn de gehele dag bij de camper gebleven. De zon scheen volop, dus lekker in het zonnetje.

De Duitse achterburen kwamen in het begin van de middag opgewonden vertellen dat ze tijdens een fietsritje vanaf Trittenheim problemen hebben gehad met de e-bike. De batterij deed het op een of andere wijze niet meer. Zij moest dus terug fietsen op eigen kracht. Viel niet mee.

Aan het begin van de avond kwamen ze nog even afscheid nemen. Morgen vroeg gaan ze weer naar huis.  Wellicht zien we elkaar weer in september bij de wijnfeesten in Minheim.

Woensdag 16 mei 2018.

We hebben vandaag weer een paar caches gezocht (en gevonden). Uiteindelijk hebben we de wandeling die we van de week gedaan hebben tegengesteld gelopen. Langs deze route liggen een aantal caches die we nog niet gevonden hebben.

Was een leuke wandeling rond de berg en het was lekker weer.

Donderdag 17 mei 2018.

Onze Belgische buren wilden wel eens zien hoe het geocachen gaat. We hebben ze dus mee genomen naar twee caches, die wij al gevonden hebben, hier in de buurt.  Ze zijn behoorlijk enthousiast geworden.

Daarna zijn we naar Piesport gereden om nog wat boodschappen te doen bij de Edeka.

Vrijdag 18 mei 2018.

We zijn naar Trittenheim gereden vanmiddag omdat er in de folders staat dat er vandaag een wijnfeest begint. In de loop van de middag waren wij er, maar men was nog aan het opbouwen. Een stukje rond gelopen en later op een terras iets gedronken met uitzicht op de wijngaarden.

Deze maal zijn we via de linker oever teruggereden tot Piesport en vandaar via de Edeka terug naar Minheim.

Zaterdag 19 mei 2018.

De buren zijn vandaag zelf gaan geocachen. Ze hebben er twee gevonden maar zijn helaas vergeten om een pen mee te nemen waardoor ze niet konden loggen. Volgende keer beter.

In Trittenheim is er vandaag een wijnfeest, dus wij er naartoe op de fietst. Is ongeveer een 15 kilimeter.

We kwamen er iets te vroeg aan, dus mooi de tijd om koffie met taart te nemen. Daarna nog even een glaasje wijn en een rondje naar de camperplaats gelopen. Het was er bomvol. Is de camperplaats van Minheim toch wel een stuk mooier.

Later nog iets gedronken en gegeten en op ons gemak weer terug naar Minheim gereden. We waren om 19:00 uur weer terug.

Zondag 20 mei 2018.

De buren hebben de smaak te pakken van het geocachen. Ze zijn vanochtend richting Wintrich gereden en hebben daar een paar caches gevonden.

Om 12:00 uur beginnen de wijnfesten in Piesport. Begin van de middag zijn we er heen gereden en jnderdaad, bij de Tourist Info was het feest. Er speelde een blaaskapel en er stonden biertafels met banken.

Het was behoorlijk druk, gezellig, met leuke muziek, lekkere wijn en iets te eten. We zijn  een paar uur blijven zitten.

Later in de middag, tijdens een optreden van een dansgroepje begon het flink te waaien en te regenen. We zijn dus maar weer snel terug naar de camper gefietst. Kwamen bijna droog aan.

Maandag 21 mei 2018.

Omdat het vandaag een Wintricher Genusstag was zijn we naar Wintrich gefietst. We hebben even door het plaatsje gelopen, is niet zoveel, en bij de wijnboeren gekeken die een proeverij cq eterij hadden georganiseerd. Mede door het mooie weer was het overal behoorlijk druk.

Op een terrasje hebben wij wat gedronken en de bewegingen in het dorp gedageslagen.

Dinsdag 22 mei 2018.

Tijd om weer te vertrekken uit Minheim. We hebben afscheid genomen van onze Belgische buren en nog van iemand uit Ridderkerk en we zijn al om ongeveer 09:30 uur vertrokken.

De bestemming van vandaag is de Geierslayschleife. Dit is de langste hangbrug van Europa. Hij ligt tussen de plaatsjes Sosberg en Morsdorf, niet zover van de Moezel.

Toen we in Sosberg aankwamen op de parkeerplaats bleek dat je daar je camper niet mag parkeren. We hebben eerst koffie gedronken en gekeken waar we dan naartoe zouden gaan. Uiteindelijk is het Morsdorf geworden, aan de andere zijde van de hangbrug. Daar is een parkeerplaats waar je met je camper kunt parkeren en eventueel overnachten. Was een halfuurtje rijden van Sosberg.

De parkeerplaats/camperplaats is niet veel bijzonders maar het gaat natuurlijk om de hangbrug.

Het is een leuke wandeling naar de brug. Echt wel spectaculair om er overheen te lopen.

Langste hangbrug van Europa.

We zijn naar de overkant gelopen en weer terug. De terugweg naar de parkeerplaats hebben we via de route door het bos genomen. Was veel leuker/mooier dan de weg naar de brug toe.

Ria op de hangbrug

Na ruim twee uur waren we dus weer terug bij de camper. Omdat de parking niet veel bijzonders was, evenals het dorp, zijn we weer verdergegaan. De bedoeling was de camperplaats in Koblenz waar we al eerder zijn geweest. Toe we er vlakbij waren zagen we op een verhard terrein een paar campers staan. We zijn er maar bij gaan staan. N50.36422 E7.57094. Dit terrein ligt om de hoek van de camperplaats. We zijn er even heen gelopen maar de camperplaats bestaat niet meer en men is er de grond aan het afgraven voor de bouw van iets.

Naas de plaats waar wij nu staan is een filiaal van Aldi waar we nog even boodschappen gedaan hebben.

Omdat er een waarschuwing voor onweer is zijn we niet meer naar de stad gegaan. Doen we morgen wel.

We staan dus prima op de nieuwe locatie. In totaal staan we in de avond met een stuk of 10 campers.

Woensdag 23 mei 2018.

Het was zwaar bewolkt en het regende. We zijn in de loop van de ochtend toch maar naar het centrum gaan lopen. De regen was al een stuk minder.

Gelopen langs de Moezel en naar Deutches Eck en vandaar langs de Rijn.

Deutsches Eck

Er kwam net een cruiseschip aan dat ging afmeren. Valt nog niet mee om met een sterke stroom zo’n schip te keren.

Er kwam opeens een stortbui opzetten en zijn daarom maar op een terras iets gaan drinken.

Toen de bui over was zijn we het oude centrum ingelopen. In de loop van de middag brak de zon door en werd het warm.

Na nog asperges gegeten te hebben waren we eind van de middag weer terug bij de camper.

Donderdag 24 mei 2018.

We zijn verder gegaan naar Andernach. Schijnt een populaire camperplaats te zijn.

Het is niets anders dan een groot deel van een parkeerterrein maar je hebt er wel alle voorzieningen. De camperplaats ligt ook direct aan de Rijn en op loopafstand van het oude centrum. N50.44172 E7.40875.

Vanmiddag naar het oude centrum gelopen en een pizza gegeten. Het centrum ziet er wel leuk uit.

Toen we vanavond water wilden gaan halen kwam er net een dame met een camper achter ons staan. We waren er net op tijd bij om te voorkomen dat ze de fietsen van onze camper zou rijden. Ze was dat kennelijk gewend, want ze was er niet van onder de indruk. Wij wel.

Vrijdag 25 mei 2018.

De camperplaats in Andernach viel eigenlijk wel tegen. Men staat er kris kras door elkaar en op elkaar.

Op aanraden van de camperaars naast ons in Koblenz zijn we naar Unkel gegaan. Dit plaatsje ligt niet ver van Andernach maar wel aan de andere zijde van de Rijn. N50.59849 E7.21889.

De camperplaats is een deel van een parking, maar wel met sani. De plaatsen zijn wel erg smal.

Unkel heeft een mooi, klein, oud centrum met allemaal vakwerk huizen.

Brand in het centrum van Unkel

Zaterdag 26 mei 2018.

We zijn vandaag op de fiets naar Konigswinter gereden. Wat valt dat stadje tegen. Er is een kleine boulevard met terrasjes. Ziet er wel aardig uit maar het centrum is eigenlijk niets. Er is echter wel een tandradbaan naar de Drachenfels. Dit is eigenlijk het enige bijzondere van Konigswinter.

Met de pont zijn we naar de overkant van de Rijn gegaan en zijn via de Rheinradweg teruggereden naar Kripp, waar we weer een pontje genomen hebben naar Erpel. Vandaar nog een paar kilometer terug naar Unkel.

In Unkel nog wat boodschappen gedaan bij de Aldi en bij de Asia hebben we heerlijk Thaise curry gegeten.

Zondag 27 mei 2018.

Over het pad langs de Rijn naar Erpel gelopen. Je hebt daar een mooi uitzicht op Remagen met allemaal terrassen langs de Rijn.

Zicht op Remagen vanuit Erpel

Omdat het begon te regenen zijn we weer teruggelopen. Onderweg hebben we toch nog twee caches kunnen vinden. Helaas hadden we geen potlood bij ons om te loggen. Toch deze maar via de website gelogd.

Omdat het weer droog was hebben we nog een tijdje buiten gezeten. Opeens zien we de buren wegrijden. We hoorden echter niet de motor starten. Zelf hadden de buren het niet in de gaten maar een Duitser die aan de andere kant van hen stond gelukkig wel. Hij kon nog net de camper tegenhouden voordat hij tegen geparkeerde auto’s reed. De eigenaar met zijn vrouw waren wel behoorlijk overstuur van het gebeurde.

Omdat het Asia restaurant ons gisteren wel bevallen is gaan we er vanavond nog maar een keer naartoe. Later op de avond begon het weer te regenen met onweer. De camperplaats staat inmiddels vol.

Maandag 28 mei 2018.

Vandaag zijn we weer een stuk naar het Noorden gereden. Omdat we veel over de camperplaats in Goch gelezen hebben gaan we daar ook maar eens kijken.

Het is een grote camperplaats op gras. N51.67548 E6.16649. We zijn eerst naar het huisje van de receptie gereden. Het is onbemand en je moet er gewoon een parkeerkaartje uit de automaat trekken.

We stonden nog even met iemand te praten toen opeens Chris achter ons stond. Toos had ons langs zien rijden. Wat een toeval. We zijn toen maar naast hen gaan staan. Naar een glaasje wijn gedronken te hebben met hen heeft Chris ons getrakteerd op een ijsje in het centrum.

Terug bij de camper hebben we nog koffie gedronken waarna Chris en Toos naar huis vertrokken.

Toen we bij de camper waren kwam er nog een bekende naar ons toe. Willem die in Benidorm naast ons stond. Hij stond met Corry en Skippy een paar campers verder.

Dinsdag 29 mei 2018.

Ria is vanmorgen broodjes gaan halen bij de bakker in het centrum.

Na het ontbijt hebben we de fiets gepakt en zijn een stuk door de omgeving gaan rijden. Daarna nog even iets gedronken op een terras in het centrum. Het wat behoorlijk warm vanmiddag.

Aan het einde van de middag werd het bewolkt. Dat belooft onweer.

We hebben daar echter niet op gewacht en zijn vlakbij de camperplaats in een restaurantje iets gaan eten. Toen we weer naar de camper wilden gaan kwam er net een hoosbui opzetten. Gelukkig hadden we paraplu’s meegenomen maar helemaal droog hebben we niet gered.

Het heeft ontzetten geonweerd en geregend. Tegen elf uur stond bijna heel de camperplaats blank.

Onze slimme buurman heeft een te korte stoomkabel waardoor hij er een verlengsnoer aan had gekoppeld. De stekkers lagen dus onder water in een plas onder zijn camper. De gehele camperplaats stond zonder stroom. Slim hoor.

Het was wel opvallend hoe snel het water weer zakte. Wij konden bijna direct weer gewoon naar buiten.

Woensdag 30 mei 2018.

We hebben eerst nog een tijdje in de zon gezeten en de luifel laten drogen. Ook gelijk nog even de sani gedaan.

Aan het einde van de ochtend afscheid genomen van Corry en zijn we richting huis vertrokken.

Onderweg zijn we nog even bij BMSat in Rijssen langsgegaan voor een eventuele overstap van CanalDigitaal naar Joyne. Onze schotel is echter te klein om Joyne te kunnen ontvangen. Men wist echter wel te vertellen dat CD sinds kort ook de mogelijkheid heeft om een maandabonnement af te sluiten. Goede tip.

(Visited 1 times, 1 visits today)
Dit bericht is geplaatst in cat RV Berichten, Jaar 2018. Bookmark de permalink.