2016 Luchtmachtdagen Leeuwarden.

Zaterdag 4 juni 2016.

Rond de middag zijn we vertrokken naar Emmen. Onderweg hebben we eerst nog in Epe iets afgeleverd dat we via Marktplaats verkocht hebben.

In de loop van de middag waren we op de camperplaats in Emmen waar nog net een prima plek vrij was. N52.78125 E6.90335.

Zondag 5 juni 2016.

We hebben om 12:00 uur afgesproken bij het Bos van de Toekomst. Via een binnendoor route was het slechts 13 kilometer op de fiets. We waren er veel te vroeg en daarom hebben we onderweg nog een halfuurtje op een bankje in de zon gezeten.

Via dezelfde route zijn we weer naar Emmen gefietst In Emmen was een of andere hardloopwedstrijd aan de gang waardoor een deel van het centrum was afgesloten. Geen doorkomen aan.

Maandag 6 juni 2016.

Vandaag zijn we gaan geocachen. We hebben een mooie route door Westenesch en Erm gemaakt en zijn via Parc Sandur weer terug gereden naar de camper. In totaal hebben we negen geocaches gevonden en 35 kilometer gefietst.

Dinsdag 7 juni 2016.

Om 11:00 uur hebben we met Roelie en Rob afgesproken om een fietsrit te maken. Onderweg naar hen toe nog even een geocache gevonden. Eerst bij hen even koffie gedronken en daarna een mooie route gefietst via Erica naar Schoonebeek en vandaar via een ommetje weer terug.

Aan het begin van de avond zijn Roelie en Rob nog met ons mee gereden naar de camper. De verwachte onweersbui bleef weg. Nog een tijdje voor de camper koffie gedronken en iets anders. Rond een uur of negen zijn Roelie en Rob weer terug naar huis gegaan.

Totaal vandaag 45 kilometer gereden.

Woensdag 8 juni 2016.

Was vanmorgen niet zo warm als gisteren maar toch prima weer om buiten koffie te drinken. Omstreeks 11:30 uur zijn we vertrokken.

De bestemming van vandaag is Leeuwarden. Hier worden vrijdag en zaterdag a.s. de Luchtmachtdagen weer gehouden. We hebben in voorgaande jaren al een paar keer deze dagen bezocht.

De bedoeling is om op de camperplaats vlakbij de vliegbasis te gaan staan. Kun je lopend naar toe. Helaas was zowel de camperplaats als de camping volgeboekt.

Als alternatief hebben we Camping De Kleine Wielen, even buiten Leeuwarden. We zijn daar al een paar maal geweest. Het is een grote camping maar helaas was er daar ook geen plaats meer. Er zou binnen dertig kilometer rondom Leeuwarden geen enkele plaats meer vrij zijn.

Daarom zijn we maar naar Harlingen gegaan. Ook daar zijn we al meer geweest. Is een leuke camperplaats bij de Tjerk Hiddessluizen. Er is een sanistation waar we eerst gebruik van gemaakt hebben. Er zijn nog twee plaatsen vrij, maar terwijl wij bij de sani bezig waren kwam er al een camper aan die een plaats innam. Gelukkig konden wij op de laatste plaats met uitzicht op het water gaan staan. N53.17938 E5.24046.

In de loop van de middag zijn we even bij de veerdienst langs gegaan om te kijken wanneer de boot morgen naar Vlieland of Terschelling gaat. Daarna hebben we nog wat boodschappen gedaan in het oude gedeelte van Harlingen. Leuk stadje.

Donderdag 9 juni 2016.

Om 09:45 vertrok de boot naar Terschelling en we hadden een mooi plaatsje boven op het dek in de zon. De overtocht duurt ca. 2 uur. Na aankomst hebben we fietsen gehuurd tegenover de haven.

Er loopt een fietsroute over het eiland over mooi aangelegde fietspaden. Het gaat wel allemaal omhoog en omlaag. Langs de fietsroute hebben we een aantal geocaches gevonden.

Aan het einde van de middag hebben we de fietsen weer ingeleverd en zijn we het dorpje West Terschelling gaan verkennen en hebben we de terrassen en ijszaken getest. Beide goed bevonden.

De boot terug naar Harlingen vertrekt weer om 17:30 en we hebben bijna de gehele overtocht in de zon kunnen zitten. Onderweg gaat de boot langzamer varen opdat we de zeehonden goed kunnen bekijken die op het drooggevallen wad liggen te zonnen.

Om 19:30 waren we weer terug in Harlingen.

Vrijdag 10 juni 2016.

Het was weer prima weer vandaag. Eerst zijn we naar het oude centrum gegaan en hebben we wat boodschappen gedaan. Toen we weer terug waren bij de camper hebben we buiten gegeten. Je hebt hier een leuk uitzicht op de bootjes die de sluis in- en uitvaren. Ook waren jonge zeemeeuwen druk bezig om eten te vinden. Je ziet ze naar beneden het water in duiken om een visje te vangen. Af en toe lukt ze dat ook nog. Later op de dag zijn we op de fiets nog een stuk door de omgeving gereden en hebben bij de supermarkt nog wat boodschappen gedaan. Daarna nog voor de camper in de zon gezeten aan het water.

Er staat hier een camper met Zwitsers nummerbord. Het zijn wel Nederlanders. Wij hebben ze een paar jaar geleden gezien en gesproken bij de Luchtmachtdagen in Volkel. Hij gaat morgen vanaf Harlingen met de trein naar Leeuwarden. Daar staan pendelbussen aan het station om je naar de vliegbasis te brengen. Hebben we eigenlijk niet aan gedacht om dat vandaag te doen.

Voor het eerst dat we hier zijn hebben we controle gehad van de parkeerwachter. Het blijkt dat toch iedereen betaald had.

Zaterdag 11 juni 2016.

Vanmorgen regent het dus we blijven nog maar even binnen om koffie te drinken. Het werd gelukkig al snel droog. Bij Rederij Doeksen is er snel internet zodat we daar even de mail en de kranten binnengehaald hebben. Later nog een rondje oude centrum gedaan en buiten in de zon van het uitzicht over het water genoten.

Zondag 12 juni 2016.

Het was weer lekker weer waardoor we, voor dat we vertrokken, eerst nog even koffie gedronken hebben aan het water. Toen de koffie op was begon het te regenen. Dus de spullen ingepakt en eerst naar het sanistation.

Kornwerderzand staat al een tijdje op ons lijstje om eens te gaan bekijken. Daarom zijn we daar heengegaan. Het was er opvallend rustig. We hebben een mooi plaatsje aan het water met mooi uitzicht. Je ziet veel zeilbootjes terugkeren naar de sluis. Mooi gezicht. Later in de middag begon het weer te regenen, maar onder de luifel was het goed uit te houden. Zo hebben we toch bijna de gehele dag buiten doorgebracht. N53.07611 E5.33738.

Maandag 13 juni 2016.

De weersvooruitzichten voor de komende week zijn niet best. Elke dag regen. Daarom hebben we maar besloten om eerder naar huis te gaan. We gaan onderweg nog even langs Lambertschaag om te lozen.

(Visited 4 times, 1 visits today)
Dit bericht is geplaatst in cat RV Berichten, Jaar 2016. Bookmark de permalink.