2015 Zwolle.

Maandag 2 februari 2015.

In de loop van de ochtend zijn we vertrokken voor de eerste campertrip met onze nieuwe Hymer Tramp T654 CL 2×2. We hebben deze camper sinds ongeveer een week en we willen graag kijken hoe hij bevalt. Ook voor de garantietermijn is het verstandig om er gelijk maar mee weg te gaan.

Omdat Roelie dinsdag wordt geopereerd gaan we eerst naar Elburg. Daar moet een leuke camperplaats zijn. De camperplaats ligt aan de haven met een leuk uitzicht en vlakbij het oude centrum van Elburg. N52.45081 E5.82972.

Het is erg koud, dus de kachel maar even proberen. Werkt gelukkig prima. Omdat het maandag is zijn veel winkels gesloten en lijkt het centrum wel uitgestorven. Na een koud rondje Elburg maar weer terug naar de warme camper. ’s Avonds de TV maar eens proberen. We ontvangen heel veel zenders maar BVN blijkt niet te werken.

Bij het opzetten van de schotel geeft het paneel aan dat de batterijspanning te laag wordt. Gelukkig staan we vlak voor een stroompaal dus dit probleem is snel opgelost.

Dinsdag 3 februari 2015.

Het was eigenlijk de bedoeling om naar Zwolle te gaan en daar op de camperplaats te overnachten. Uiteindelijk zijn we eerst nog maar even naar het oude centrum van Elburg gegaan en bij de VVV gaan kijken wat er hier allemaal te doen is.

Het Museum Elburg is gevestigd in een oud klooster, ook voormalig gemeentehuis. Het is een leuk museum waar je gemakkelijk een paar uur door kunt brengen.

Tegenover het museum ligt de Sjoel van Elburg. Hier geeft men een overzicht van het Joodse geloof en veel informatie over de Joodse inwoners die in de tweede wereldoorlog zijn weggevoerd. Ook hier houd je het gemakkelijk een paar uur vol.

Na het bezoek aan de musea was de dag al weer ver om en zijn we teruggegaan naar de camper. We hebben besloten om vannacht nog maar hier te blijven, mede doordat op de camperplaats van Zwolle geen stroom aanwezig is.

Aan de overzijde van de camperplaats zit een Chinees, dus het diner werd voor ons klaargemaakt.

Woensdag 4 februari 2015.

We zijn op ons gemak binnendoor naar Zwolle gereden. Eerst even langs het ziekenhuis om te kijken of we daar konden parkeren. Dit bleek niet het geval. Dus dan maar naar de camperplaats. Deze ligt naast het oude centrum. Onderweg, halverwege, was er genoeg parkeerruimte langs een doorgaande weg. Een kwartiertje lopen naar de oude centrum van Zwolle. We liepen nog langs de camperplaats. Het centrum is niet zo groot dus je bent er wel redelijk snel doorheen. We kwamen echter ook toevallig langs het museum De Fundatie. Hier was een erg mooie tentoonstelling met het werk van Tjalk Sparnaay, nog nooit van gehoord maar verassend mooi. Er werd ook een film gedraaid over hoe zijn werk gemaakt werd. Hierin zagen we de werken die nu in dit museum hingen.

Daarna weer terug naar de camper voor een bak koffie.

Na een uurtje was het weer tijd om naar het ziekenhuis te gaan om Roelie te bezoeken. Rob zou op ons wachten in de hal. Van de camper naar het ziekenhuis was ongeveer tien minuten lopen.

Het ging gelukkig heel goed met Roelie. Ongelooflijk na zo’n zware operatie.

Na het bezoek hebben we besloten om vanavond maar weer richting huis te gaan in plaats van morgenochtend.

(Visited 4 times, 1 visits today)
Dit bericht is geplaatst in cat RV Berichten, Jaar 2015. Bookmark de permalink.