2015 Plage Piemanson: De laatste keer.

Omdat het waarschijnlijk dit jaar het laatste jaar is dat er op Plage Piemanson overnacht mag worden gaan we hier nog een keer naar toe. De voorgaande keren vonden wij het een leuke plek om te staan.

Zondag 14 juni 2015.

Aan het einde van de ochtend zijn we richting Rijssen gegaan. De aansturing van de satellietschotel moet worden ingeruild voor een exemplaar dat ook HD TV via Astra 3 kan ontvangen. Per 1 april 2016 wordt er namelijk niet meer uitgezonden via de Astra 1 satelliet.

We zijn eerst even via BM Sat gereden om te kijken waar die precies gehuisvest is en daarna zijn we naar de nabij gelegen camperplaats in Enter gegaan. De camperplaats zelf is eigenlijk een hondenuitlaatplaats aan de rand van het dorp. Wij zijn een paar honderd meter verder bij het meertje gaan staan. Mooie plek. N52.29819 E6.58337.

Er liggen daar enkele geocaches in de buurt waarvan we er enkele gevonden hebben. Je kunt er mooi wandelen, als je je aan de route houdt. Deden wij dus niet en we hebben bijna drie uur gelopen om de camper weer te bereiken. Wel een mooie omgeving om te wandelen en/of te fietsen.

Maandag 15 juni 2015.

Vanmorgen naar Rijssen waar we al om even na negen uur waren. We hadden een afspraak om 10:00 uur. Moesten dus even wachten. Rond kwart voor tien waren we aan de beurt en de besturingseenheid was snel vervangen. Omdat we wat pech gehad hebben met de schotel is deze ook gelijk even nagekeken. Alles zag er nog als nieuw uit aan de binnenkant. De rubber afsluitring is opnieuw in het vet gezet. Dat was waarschijnlijk de oorzaak van de storing.

Tegen elf uur zijn we vertrokken naar Obelink in Winterswijk waar we nog een paar spullen gekocht hebben. We waren hier echter snel klaar waarna we verder zijn gegaan naar Hoch Elten, net over de grens bij Arnhem. Hier ligt een mooie camperplaats boven op de Elterberg. N51.86559 E6.17265.

Dinsdag 16 juni 2015.

Omdat het lekker weer was en dit een mooie camperplaats is zijn we vandaag nog maar hier gebleven. Het was de bedoeling om via Duitsland zuidwaarts de gaan.

Met de fiets de berg af naar Emmerich, een leuk plaatsje aan de Rijn met een aardige boulevard. Daarna op ons gemak weer terug via het centrum van Elten de berg op naar de camper. Dat viel toch wel tegen.

Aan het einde van de middag hebben we nog het blote voeten pad gelopen van ca. twee kilometer lengte en zijn daarna een pannenkoek gaan eten in het restaurantje op de berg.

Woensdag 17 juni 2015.

Via de A3 en A5 zijn we naar Frankrijk gereden. Bij Strassbourg de grens over naar de camperplaats bij een wijnboer in Pfaffenheim, net onder Colmar. N47.98774 E7.29100. Een leuke camperplaats met alle voorzieningen en nog gratis ook. Alleen voor het water innemen moest iets worden betaald. Onze Franse mede-camperaars betaalden twee euro. Wij moesten vijf euro betalen. De tillers.

Donderdag 18 juni 2015.

We volgen onze weg naar het zuiden via de A35 tot Besancon en vandaar naar Bourg en Bresse. Hier is een camperplaats bij het oude klooster Monastere de Brou, aan de rand van het centrum. N46.19842 E5.23747. Vorig jaar zijn we hier ook langs geweest en was de camperplaats afgesloten omdat er kermis op het terrein was. Nu was er voldoende plaats. We hebben het oude centrum bezocht. Viel een beetje tegen. Geen reden dus om morgen hier nog een extra dag te blijven.

Vrijdag 19 juni 2015.

Vanuit Bourg en Bresse richting Lyon, waar we even de tolweg genomen hebben om Lyon voorbij te komen. Daarna over de N7 verder. Omdat deze weg niet erg opschiet nemen de toch maar weer de A7 (tol) tot Orange. Een paar kilometer ten oosten van Orange ligt St. Paul Trois Chateau, een leuk plaatsje met een camperplaats. N44.34793 E4.76981. Er stonden nog een paar campers. Er was tevens een sanistation. Prima geregeld zulke zaken in Frankrijk.

Zaterdag 20 juni 2015.

Vorig jaar zijn we bij Avignon geweest maar konden geen camperplaats vinden. Nu wel, op het eiland Ile Piot. Hier liggen ook nog twee campings. Binnen tien minuten ben je over de brug in het middeleeuws centrum met de beroemde Pont d’Avignon. Gezellig centrum. Jammer dat het zo warm was.

Zondag 21 juni 2015.

Vandaag ook maar op de camperplaats gebleven en nog een keer de stad in gelopen. Nu de andere kant van het centrum en het Palais du Pape. Ook nu weer erg warm. In de loop van de middag lekker buiten gezeten bij de camper.

Maandag 22 juni 2015 t/m zondag 28 juni 2015.

Vanuit Avignon is het niet zo ver rijden naar Piemanson. We kwamen via Port St. Louis du Rhone. Even verderop ligt het strand van Plage Napoleon. Ligt eigenlijk naast het strand van Piemanson, gescheiden door de monding van de Rhone.

Het is hier een heel mooi breed strand waar al een aantal campers staat. N43.35348 E4.87866. Opvallend rustig als je het vergelijkt met Piemanson. Je hebt er verder geen voorzieningen. Er komt alleen een snackwagen in de loop van de ochtend die tot een uur of 6 blijft. Je kunt er dus een broodje met iets kopen. Gelukkig hebben wij eten genoeg bij ons.

Dinsdagochtend om half vijf werden wij gewekt door een duitse buurman. Hij waarschuwde ons dat het vloed werd en het water zo hoog kwam dat het strand onder water kwam. Wij zijn direct naar het hoger gelegen parkeerterreintje gereden. We waren net op tijd want we konden nog net over het droge zand weg rijden. De rest van het strand stond al onder water.

Het weekend verliep tamelijk rustig. In het geheel geen chaos zoals vorige keer in Piemanson. Wel gezellig druk maar plaats genoeg op het strand.

Wel lekker zo’n locatie. Je loopt ’s morgens zo vanuit je bed de zee in. Jammer dat er aan het begin van de avond veel muggen zijn. Naar binnen dus.

Maandag 29 juni 2015 tot en met woensdag 1 juli 2015.

Aan het einde van de ochtend zijn we even naar de camperplaats in St. Louis sur Rhone gereden om te kijken wat dit voor een plek was. Niets voor ons. Er is echter wel een sanistation, maar euro 6,50 voor een beetje water vinden we te gek. Temeer omdat we dadelijk toch in Salin de Giraud zijn. Daarna nog even wat boodschappen gedaan bij de Intermarche. Geen leuke zaak en erg duur.

Via de pont naar Salin de Giraud. Je kunt jetons voor het drinkwater kopen bij de Tabac aan de hoofdstraat maar die was gesloten. In de winkel ernaast verwees men ons naar het stadhuis. Je kunt de borden naar het stadhuis volgen naar rechts. Helaas kom je er later achter dat het stadhuis naar links ligt. De VVV zit er ook. Gelukkig konden we wel een muntje kopen en de watertank te vullen.

Daarna naar het strand van Piemanson. N43.34859 E4.78381. Stonden wel veel campers maar er is ruimte genoeg.

Dinsdag zijn we over het strand naar de monding van de Rhone gelopen. Je komt dan over het naturisten gedeelte. Hier staan de oude caravans bijna tegen elkaar aan in een lange rij langs het strand. In tegenstelling tot vorige jaren waren er nu geen bouwwerken meer. Je mag dus nu al niet meer een plek afzetten zoals in het verleden. De politie komt dagelijks controleren.

Donderdag 2 jui 2015.

We hebben Piemanson weer verlaten en zijn richting de Riviera gegaan. Uiteindelijk bleek de camperplaats in Hyeres niet meer te bestaan maar we hebben een plekje gevonden voor de hoogtebalk. N43.10897 E6.18117. Via het strand loop je zo naar het gezellige centrum met terrasjes en restaurants. Prima plek dus.

Vrijdag 3 juli 2015.

Vanuit Hyeres is Ramatuelle niet zover. In het begin van de middag waren we al op de camperplaats aan zee. N43.23893 E6.66149. Tot onze verbazing was het niet echt druk. Uiteindelijk was er maar een derde van de plaatsen bezet.

Zaterdag 4 juli 2015.

Het was eigenlijk de bedoeling om vandaag naar St. Tropez te fietsen maar het was erg warm. Dus vandaag maar weer naar het strand.

Zondag 5 juli 2015.

Op de fiets naar St. Tropez. Klein halfuur tot in het centrum. Leuk om die dure schepen weer eens te zien. Je vraagt je wel af: wat moeten ze ermee. Ze liggen tot aan de middag in de haven om bezichtigd te worden. Daarna gaan ze een stukje de zee op om voor onze camperplaats te gaan liggen. Kunnen ze ons bezichtigen en rond zes uur gaan ze weer terug naar de haven van St. Tropez, als ze niet te groot voor de haven zijn. Wel leuk om dat hele gebeuren eens te zien.

Het schijnt overigens wel zo te zijn dat, wanneer je veel geld hebt, je de pier van ca. 200 meter niet meer op kunt lopen en dat je dan met een tender opgehaald moet worden. Toch ook wel een nadeel van veel geld bezitten.

Maandag 6 juli 2015.

Tijd om weer verder te gaan. De Route Napoleon staat al een tijdje op het lijstje. Mooie gelegenheid om dit nu te doen. De route is inderdaad erg mooi en de weg is prima te rijden.

In het begin van de middag waren we al in Castellane op de camperplaats. N43.84641 E6.51484. Mooi plek met sanistation. In de loop van de middag wordt het steeds drukker en in de avond is het bijna volledig bezet. We hebben gelukkig een goede plaats inde schaduw, zodat de nacht en ochtend lekker koel zijn. Waren we wel aan toe.

Dinsdag 7 juli 2015.

Op de rots hier boven de camperplaats staat een kapelletje. Het is op 911 meter hoogte. De buren die hier stonden zijn er ook heen gewandeld en deden er anderhalf uur over om boven te komen en een uur om weer naar beneden te gaan. Dat belooft dus wat. Binnen een half uur waren we er tot onze verbazing. Wel erg warm. Lekker nog even boven in de schaduw gezeten en dan, weer op ons gemak, via de korte, steile, route weer naar beneden.

Woensdag 8 juli 2015.

Er was markt in het dorp. Stelt niet zoveel voor maar er waren wel veel bezoekers. De camperplaats stond vol met personenauto’s. Nog even bij de VVV langs geweest voor een wandelroute. De route die we uitgekozen hebben gaat naar het meer, ergens boven op de berg. De beschrijving van de route laat te wensen over zodat wij halverwege, bij meer dan 30 graden en geen schaduw, maar teruggekeerd zijn.

Donderdag 9 juli 2015.

Weer wat verder naar het noorden. Eerst zijn we in Digne les Bains gaan kijken bij de Thermen. De parkeerplaats daar werd goed onderhanden genomen en was niet meer toegangkelijk. Daarna zijn we wat verderop naar Malijai gegaan. Daar is een camperplaats achter het kasteel dat tegenwoordig in gebruik is als gemeentehuis. Er staat nog wel op dat Napoleon door de tuin van het kasteel is gekomen in maart 1815. Het dorpje is niets, dus we zijn maar verder gegaan. Even verderop ligt Chateau Arnoux St. Auban waar op de grote parkeerplaats op de Place de Resistance een camperplaats inclusief sanistation is. N44.09635 E6.01048. Hier konden we, met nog een stuk of zes campers, prima overnachten.

Vrijdag 10 juli 2015.

We zijn naar de Col du Lautaret gereden waar we het weekend willen blijven om de verkeersdrukte door het vakantieverkeer te vermijden. Bij Briancon stonden er echter al borden dat de weg vanaf de col richting Grenoble vanaf La Grave was afgesloten. Bij de VVV wisten ze niet hoelang het zal duren. Het was al een maand of drie zo. Lekker rustig dus op de col. N45.03330 E6.40686. Zondag maar eens kijken via welke route we de col weer kunnen verlaten.

Zaterdag 11 juli 2015.

Hier beneden bij de camperplaats begint een aantal wandelroutes. We hebben er een gedaan die naar de Refuge de l’Artoise leidt. Mooie tocht langs smalle paadjes en door kleine stroompjes. Na twee uur lopen zijn we gestopt en teruggekeerd. Achteraf blijkt dat we nog een kwartiertje verder moesten lopen naar de hut. Iets voor een volgende keer.

Zondag 12 juli 2015.

Vandaag kalm aan gedaan en nog een keer een deel van de wandeling van gisteren gedaan. Op een uur lopen bevindt zich een uitkijkplaats waar je een prachtig uitzicht hebt op de gletscher.

Maandag 13 juli 2015.

Het was de bedoeling om vandaag nog een keer de wandeling te doen en dan wel de hut te bereiken. Echter, gisteravond kreeg de satellietschotel problemen. Hij wilde niet meer inklappen. Dus vanmorgen even met BMSat in Rijssen gebeld. De schotel moet van het dak.

Gelukkig kon ik, na het verwijderen van de hor, door het achterste dakluik het dak op. Toch wel een voordeel als je een slank postuur hebt. De schotel was zo los en kon in de bagageruimte. Van wandelen kwam helaas niets meer. Vanmiddag gelijk maar even een afspraak gemaakt met BMSat om de schotel te maken. Het lijkt erop dat de kabel die in de schotel gaat kapot is. De isolatiemantel is gescheurd.

Dinsdag 14 juli 2015.

Via de N95 en N995 zijn we, via de camperplaats bij het vliegveld in St. Crepin, naar Chichilianne gereden. Hier zijn we al eens meer geweest. Mooie camperplaats met uitzicht op de bergen. N44.81226 E5.57532.

Tijdens een wandelingetje door het dorp kwamen we langs de petanquebaan waar wat jongelui aan het spelen waren. Ze vroegen of we zin hadden om mee te spelen. Was leuk om een paar spelletjes met hen te doen. Jammer dat we de spelregels niet kennen maar het spelen ging best goed.

Woensdag 15 juli 2015.

We zijn via de A51 naar Grenoble en over de A48  richting Lyon gereden en vandaar binnendoor over de Route National naar Bourg en Bresse. Er was gelukkig genoeg plaats op de camperplaats bij het klooster. N46.19842 E5.23747. Op de heenweg hebben wij hier ook gestaan.

Donderdag 16 juli 2015.

Vanuit Bourg en Bresse nemen we de gebruikelijke route richting Briancon en daarna naar Luxeuil les Bains. Op de camperplaats aldaar hebben we al meerdere malen gestaan. N47.81679 E6.38659. Het is er nu netjes opgeruimd met hekjes en picknictafels. Jammer dat het sanistation geen euro’s accepteert. Er staat nergens waar eventuele jetons te krijgen zijn.

Vrijdag 17 juli 2015.

Langs Epinal richting Nancy en Metz over een goede doorgaande route. Het vakantieverkeer komt al goed op gang. Vanuit het noorden staat vanaf Luxemburg-stad tot over de Franse grens een flinke file. Ongeveer de helft van de auto’s is Nederlands. Wij gaan maar rechtsaf richting Trier en gaan in Wintrich op de camperplaats staan. N49.88363 E6.94837. Hier zijn we al meer geweest. Het is erg warm hier, eigenlijk een beetje te warm.

Zaterdag 18 juli 2015.

We zijn op de fiets over de Moselradweg naar Bernkastel gereden. Een leuke plaats om te bezoeken. Je kunt wel zien dat het al vakantietijd is. Erg druk maar wel gezellig. Volgende keer maar eens een boottochtje maken.

Op de terugweg kwamen we weer door Brauneberg waar ook ditmaal een wijnfeest gehouden werd. Er wordt een nieuwe wijnkoningin gekozen voor de jaren 2015 tot en met 2017. Ook de bijbehorende prinsessen worden gekozen.

De muziek wordt verzorgd door een Nederlands orkestje, de Ossenkoppen. Leuke muziek voor een keer. Verder wel gezellig om daar een uurtje te zitten en wat te eten en te drinken.

Zondag 19 juli 2015.

Vannacht heeft het geregend en geonweerd. Hopelijk wordt het wat lekkerder weer vandaag.

We hebben vandaag rustig aan gedaan en zijn in de loop van de middag nog even naar Brauneberg gefietst. Het wijnfeest was weer in volle gang.

Maandag 20 juli 2015.

Tijd om weer naar huis te rijden. Op ons gemak ontbeten en de spullen ingepakt. Aan het einde van de ochtend zijn we vertrokken. Eerst een stuk binnendoor en daarna over de A1 naar Luxemburg. Deze maal hebben we afslag 8 genomen en zijn door de stad gereden en weer op de E35 uitgekomen. Ging lekker vlot over brede wegen en scheelt een flink aantal kilometers. In Martelange hebben we nog even getankt en inkopen gedaan en daarna via Luik weer Nederland in. Rond 19:00 uur waren we weer thuis.

(Visited 2 times, 1 visits today)
Dit bericht is geplaatst in cat RV Berichten, Jaar 2015. Bookmark de permalink.